torsdag 20 december 2007



Julkram

Vill skicka en kram till er alla som är här inne och hälsar på och speciellt till Er som lämnar ett litet avtryck. Här bjuder jag på lite färska lussebullar. Som ni ser blev de en riktig färgklick som kontrast till allt vitt. Jag bakar ju saffransbullar som en "vanlig" bulle, men jag har mandelmassa istället för tex kanel. Och sen pärlsocker. Men den här gången var det vita pärlsockret slut så jag fick hålla tillgodo med rosa...




Idag blir det lite småplock här hemma på förmiddagen. Kanske hinner jag baka något mer. Yngsta tjejen ( som går i 8:an ) har julavslutning idag så jag tänkte vi skulle fika tillsammans när hon kommer hem från skolan.

På eftermiddagen har jag öppet i butiken och idag har jag hjälp av vår andra dotter som är 16 år. De hade avslutning igår så nu är det jul lov. Tur att hon vill hjälpa mamma i affären!

För några veckor sen tog jag med mig delar av familjen på en tur till Örebro och "butiksstråket". Det var jättekul! Jag skulle gärna vilja hinna dit en vända till före jul men dagarna vill inte räcka...
Lilla Ugglebo var första stoppet , en jättemysig butik med både kläder och heminredning. Jag köpte med mig en liten tomte hem, en ljuslykta ( ljuspåse) och det här fina tyghjärtat som nu hänger på min skafferidörr.



Sen åkte vi vidare till Smultrongården. Oj, vilket ställe!!! Tyvärr hade jag inte kameran med mig ( då hade jag ingen egen blogg) men det var sååå mysigt. Vi satt länge och fikade och bara njöt av atmosfären. Jag handlade med mig lite smått o gott därifrån också men inget av det har fastnat på bild än...

Sista stoppet för dagen blev Min skattkammare och där fanns det också mycket fint.
Massor med vackra tavlor och fina tomtar och änglar och snögubbar och mycket mer. Ögonen bara tindrade på mig och jag ville handla allt. Den här tavlan fick i alla fall följa med hem och jag är så glad för den.
Det var allt för idag men vi ses snart igen.
Hälsning till Er alla i juletid
Hjärtlig kram och julefrid
Hej så länge från Carina

26 kommentarer:

Stina sa...

Klart att vi ska ses. När kommer du hem då? Puss

Ann-Catrin sa...

oh vad sugen jag belv nu,,våra lussebullar är slut..och jag vet inte om jag orkar baka nya!
Mums ser det ut iallafall.
hoppas du hade mysigt med dottern!
Kram A-c

En inredoholic sa...

MMmmmm vad gott med lussebullar!

Hittade din sida via Anettes blogg! Trevligt!

Ha en go vecka!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men så mycke fint jag missat.Man hinner ju inte besöka alla bloggar.gillar din byrå å hylla.Adventsljusstaken är wow.Älskar de där små huslyktorna...tummen upp.
Bullarna ser super goda ut...mmmmums.
Kram Pernilla

Dorthe ♥ sa...

Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Kram
Dorthe

Solsjö - Under en vind sa...

Underbara saker! Det där stråket skulle man vilja besöka minsann....

Så fint nedanför med din gran och allt annat!

Länkar till dig, hoppas att det är ok!!

Önskar dig en riktigt god och mysig jul! Vi ses! Juligaste kramen!

Mallan sa...

GOD JUL! Härlig blogg du har!
Kram Malena

Anonym sa...

En riktigt go och varm jul vill jag önska dig och din familj.
Det lät himla mysigt med shoppingrundan din.
Kram ewa

Skatan sa...

Tack detsamma du : )

Sov gott!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det fina affärer på stråket! Har varit runt där ett par gånger, och det är sååå kul!
Vilken tur du har som har lite hjälp, det går åt i dessa tider!
Kram
Marie

Dubbelörn sa...

Ugglis o de andra är verkligen väl värd en resa. Inte bara för butikerna men även för de tjejer de är *skrattar*.

Kramar

Anonym sa...

Lussebullar är julens guld.

God Jul

Carina

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Mums,vad gott det ser ut! Skicka hit några, vet ja'! ;)

Visst har dom fina butiker dom däringa töserna på "Stråket" :) Och dom är inte så pjåkiga själva heller! *S*

Ha en riktigt skön julhelg!!

Kram
Flisan - som hittade hit via Skattkammaren :)

Sara sa...

Jag smakade en lussebulle med mandelmassa för första gången på ett fik i Malmö förra veckan,detvar ju bara så gott! Ska jag satsa på att göra nästa år men även göra vanliga lussekatter!

Jes/Vita villa vila sa...

Oj vad gott med lussebullar!!!!

Önskar dig en riktigt
GOD JUL!

Kram Jes

MiaMaria sa...

Underbar tavla...
Önskar dig en ljuvlig jul!
Miamaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin tavla och vackert hjärta!! En riktigt God JUL önkar Mari

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vill önska dig en riktigt God Jul!
Kram
Marie

spetsar och änglar sa...

Kikar in och önskar dig en riktig GOD JUL/Kram Heléne

MiaMaria sa...

Du ska också ha en god forts...och ett underbart nytt ÅR 2008....så ses vi i januari.
Ha´det gott!
Miamaria

Min Skattkammare sa...

Heeeej.....!
Jag har inte skickat dig nån God Jul hälsning! Jag tror att jag har blivit lite snurrig, har ju varit inne här och tittat på ditt inlägg......och tavlan, fniss.
Då får det bli en God fortsättnings kram till dig!
Hoppas att du har det bra och njuter av helgerna.......
Ska bli spännande att se vad det kommer bli på bloggarna nu när julen passerat!
Må gott!
Kram Kicki

faster atta sa...

Saffransbullarna ser underbara ut! Fördrar sin variant framför den traditionella. Har julhelgen varit bra?

teatheth sa...

high quality replica handbags replica designer bags aaa replica bags

theleson sa...

More about the author cheap designer bags replica check this link right here now replica bags online my link bags replica gucci

Anonym sa...

yeezy
supreme new york
golden goose
kyrie 5 spongebob
steph curry shoes
jordan travis scott
fear of god
golden goose
bape hoodie
kobe basketball shoes

Anonym sa...

OFF-White
fear of god
golden goose sneakers
off white nike
hermes
off white
yeezy boost 350
palm angels outlet
yeezy outlet
kyrie 8