måndag 17 mars 2008



Blåkulla nästa!


Hoppas ni har det bra!

Igår var det strålande sol och ett underbart vårväder och i morse snöade det. Riktigt aprilväder...


Idag ska jag åka ner till Slottsboden och greja litegrann. Nu har nedräkningen till öppningsdagen börjat på allvar. Längtar sååå tills det är dags att slå upp portarna igen.

Vi öppnar 1 maj . Lite varor har börjat att trilla in men det mesta kommer i mitten av april.


Och nu är det påskveckan och dags att leta fram kvasten.


Vi ses väl i Blåkulla till helgen?


Ha det gott!


Kram, Carina

24 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Torsdagkväll är det väl turen till Blåkulla går??? *fniss*....

Ha en mysig dag med fix i butiken! Kram!

Nettan sa...

Va roligt & få öppna upp i butiken..
Japp, ska "kvasta " mig till Blåkulla på Torsdag ( eller rättare sagt för en shoppingtur i Örebro ;0)
Ha det gott i Påsk...
Kram Nettan

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååå..jag såg att eran "lilla" vovve har lämnat jordelivet...usch vad jobbigt....det är det värsta med husdjur den dagen de inte längre finns....KRAM

Så roligt att det snart är premiär...kommer gärna å kikar i sommar...

Kram Pernilla

Vanilladreams and humblebees sa...

Tack för att du ger oss lite härlig vår och påskstämmning! Min försvann i ett huj när jag tittade ut i morse! Iskallt... sitter och huttrar här inne till o med!

Så här stannar jag gärna och solar mig ett tag!
Älskar dina blomster arrangemang! Du är grymt duktig! :)

Kramar!
---<-@

Jenny

ängeln i vitt sa...

Du, inte fasen kunde jag ktatta heller * skrattar * Vi fick oxå smaka på det där vita som kom uppifrån. Jag tänker besöka din slottsbod i maj. Ligger den i närheten av djursjukhuset?

Ha det gott
Kram Carina

Frida sa...

Vad roligt det låter att öppna egen butik! Här har vi också aprilväder med snöstorm idag. Bläddrade ner och såg att din hund hade dött, beklagar. Det är alltid sorgligt när djur dör.

Ha det bra!
Kram frida

Dubbelörn sa...

Lovar finnas där o hänga på låset när du öppnar igen! *skrattar*

Ha en skön påsk!

Kramar

Katarina sa...

Go morron :)
Så ledsen att läsa om er kära Wilma.
Men den måste jag säga att jag blir så glad i din blogg, du bjuder på så vackra foton och en stor längtan till våren, ler*
Härligt att ni öppnar snart, jag tänker så komma o hälsa på , ler*
Nu har jag lagt mina foton från resan på min sida om du vill kika lite :)
Ha en härlig vecka !
Kram Katta

Anonym sa...

Hej carina! kul att du tyckte om våran toalett :) Pigtittaren och pottskåpet ville jag verkligen ha därinne, är såå glad att de fick plats..

vad kul att ni snart ska öppna, man kanske kan komma och kika lite då.. är såå nyfiken :)

stor kram sara

spetsar och änglar sa...

En vacker vårbild du visar.Behöver det nu.Är så less på all snö!!!!
Ha det gott
Kram Heléne

Liten Bod sa...

Självklart ses vi i Blåkulla! Jag har köpt två nya kvastar för säkerhets skull! Jag och min kompis Kvast-Hulda laddar.... :) Kram, Tina

Anonym sa...

Prova med att gå in på anpassa och ta hem bannern igen. Men tryck i rutan där det står att den minskas så att den ska passa.

Puss

Anonym sa...

Hör av dig om du vill ha hjälp.:-)

Anonym sa...

Alltså Stina...jag Hemma på Landet

Frida sa...

Tack! Och lycka till med butiken!
Kram frida

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Ja kvasten står start klar.
Vad kul att det snart är dax att öppna.
Kram Irene

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God kvälsingen!!!!
Tack tack..för fina ord!!!!

Så kul med din butik ju!!!!
Ska bli spännande med premiären....japp kvasten är framtagen!!!!swwwiiiccchhhhh..
Mot blåkulla!!

Kvällskram Millan
~~~♥ L O V E ♥~~~
~~*`♥´ *~~

Broarne sa...

Jag ska också ut idag för SOLEN skiner och det måste jag ta vara på, det blir fällning av gamla perenner i min visningsträdgård i Sätra Brunn.
Annmarie

Anonym sa...

Är här inne och tittar på dina senaste inlägg... så fina och dom ger verkligen en härlig vårkänsla måste jag säga. Här har vi drygt 50 cm snö och det lär nog dröja några veckor innan den har tinat bort.

Ha en trevlig påsk !

Kram

Helena Sjögren sa...

Får bli ett besök i butiken i maj då ! Lycka till med upp packandet och fixandet ! Ses på Blåkulla , har putsat kvasten ! Kram Helena

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar inom igen för att önska dig en riktigt skön och mysig påskhelg! Kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Vårat fönster är det enda som är krysspröjs på och sitter på vår takkupa...annars gamla vanliga med spröjs. Men skulle vilja ha kryssfönster på verandan också....

Önskar dig en Glad påsk!
Miamaria

Smultronstället sa...

Tooodiloo

Vill bara önska dej en mysig påsk innan jag far i väg,ifall vi inte ses för alla andra "kärringar"som ska te samma ställe,hihi.

Ha de gött
Kram M

In my house sa...

Vilken jättefin sida,,, mycket mysig... Och ett underbart hem... Glad Påsk önskar jag,,kram josse