fredag 4 april 2008

Rosa och svart & vitt



Och så är det äntligen fredag igen! Jag håller på att baka lite gott för att ha till fredagsfikat på eftermiddagen.


Idag är det stora röjar-dagen härhemma.



Tänkte att vi skulle passa på att få undan en massa bråte så det blir några vändor till soptippen på eftermiddagen.



Igår var jag ute och handlade lite, var bl a en sväng till Plantagen. De hade fått hem en så fin serie med olika krukor och lådor. En av krukorna fick följa med hem. Jag köpte pelargoner att ha i den. Och den här gången blev de rosa på dotterns inrådan!

Jag är inte så rosa av mig , men det känns kul med en liten färgklick i köket.




Det är den vänstra krukan som jag köpte, den var ganska stor, det rymdes 3 pelargoner i den.


Och ser ni att lampan har fått en kjol?


Häromdagen kom det hem en pall med varor, och där fanns bl a den här söta lampkjolen, den kom även hem i beige. Jag var tvungen att låta en följa med hem och prova hur det ser ut.


För några dagar sen var vi hemma hos äldsta sonen ( 23 år ) och fikade och då passade jag på att fota litegrann. Han flyttade in i en ny lägenhet i höstas som han helrenoverade med pappas hjälp. Han har inte alls påverkats av sin mor utan han har sin egen stil. Lägenheten går i svart och vitt.



En bild från soffhörnan. Här är det mysigt att sitta bland alla kuddar och kika på tv. Väggen mittemot består av en stor platt-tv och en låg svart bänk.



Väggarna är vitmålade och så en svart fondvägg. Mittemot den svarta fondväggen är det fönster och balkongdörr på hela väggen så det blir ett härligt ljus i lägenheten.



Nu har vi kommit in i köket. Här är det också svart och vitt som gäller.





Här är köksbordet och vi ska titta lite närmare på blomman och kika vad det är under den..





Värmeljus förstås!





Avslutar med en bild från köksväggen. Tycker att resten av rummen får vara lite privata för honom. Jag är så glad att jag fick ta lite kort och visa.



Nu ska jag fortsätta med att rensa lite här hemma. Solen har kommit fram och det ser ut att bli en underbar vårdag!



Önskar Er alla en härlig helg med massor av sol!







Kramar från Carina

27 kommentarer:

Nettan sa...

Alltså måste bara fråga..." har din son alltid så välstädat hemma " ?!
Vilken kille..=0), den tjejen som fångar honom kan va stolt ;0)...
Fina krukor du köpt på plantagen..
Ha en Trevlig Helg..
Kram Nettan

Vanilladreams and humblebees sa...

Vilka härliga krukor du hittat... jag älskar rosa pelargoner!

Lampkjolen du fått in till butiken är ju super söt!Så nyfiken på hur du har det där... kan vi inte få se lite bilder!? :)

Kramar och trevlig helg!
---<-@

Liten Bod sa...

Så fint det blev i fönstret! Jag håller på och knåpar ihop några lampkjolar men tycker alltid att det är svårt med måtten.. Din son måtte då har ärvt inredningsintresset i alla fall. Så fint brukar inte killar ha det! Kram, Tina

Frida sa...

Hej Carina!
Vilken fin lägenhet din son har! Väldigt städat och fint. Gillar krukan som du köpte och lampkjolen är jättefin! Måste vara roligt att få hem en massa varor till butiken.
Ha en trevlig helg!
Kram Frida

Sara sa...

Imponerad av sonens lägenhet. Man har ju fördomar om hur unga killar har det i sina lägenheter. Här var det ju supersnyggt! ha en fin helg!
Sara

ängeln i vitt sa...

Den killen har stil vill jag lova, hälsa och tacka honom för att vi fick titta in. Vilet vårfönster sen. Krukorna är superfina.

Ha det gott
Kram Carina

Lea sa...

Vilken underbar lägenhet och vilken ordning!!!
Så mysigt med pelargoner, i rosa toner. Ha en mysig helg!
/Lea

Sallys hus sa...

Oj oj..kan man ha så fint i sin första lya???

Man ser ju tydligt vart han ärvt sina inredartallanger även om det stilmäsigt inte är samma....
Men det är ju det som är kul med inredning.....att man kan gilla många olika stilar.....sedan måste man ju självklart välja en som man själv vill leva med jämt.

Om min son kommer ha en så fin och välstädad lägenhet när han blir dtor kommer jag bli en väldans stolt moder...

Om han däremot kommer ha lampkjolar, spetsar och pappersstrutar...mm...veté katten om jag kommer tycka det är lika kul....;)

Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Dubbelörn sa...

Var idag till dina krokar. Till Strömsholm... inte så trevligt men vi hoppas det slutar bra...

Kram

Maria sa...

Hej Carina!
Tack för dina tips på butiker i Örebro. Nu skall jag kolla upp deras öppettider & adresser.
Vad fint sonen har det. Min äldsta son är 21 och han och flickvännen hyr en möblerad lägenhet i andra hand. Inte alls så roligt!!!
Ha en skön helg!
Maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oj vilken inredningsmedveten son du har!!!Så snyggt!!!!

TREVLIG HELG!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

A home far away sa...

Krukorna är verkligen jättefina och jag älskar pelargoner, synd att de inte finns där jag bor, buuu!
Må gott

faster atta sa...

TRE pelargoner i en kruka... ja då måste den vara stor! Underbart fin var den iallafall! Har du dessa i butiken?

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig lägenhet sonen har!!! Snyggt och stilsäkert!!

Gillar din kruka med pelargonerna i! Somrigt!

Ha en skön löradgskväll, kram!

Anonym sa...

Vad fint du gjort i fönstret och lampkjolen var jättefin.Rosa pelargoner är jättefina.
Så välstädat o snyggt det var.
Han har bra smak eran kille , undrar vem han brås på.
kram ewa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack tack för såååå fina ord..blir så glad!!!
Japp..ditt tittskåå var ju alldeles underbart ju!!!!Så stort o fint med dockor med....Mina har aldrig fått ngr dockor!

kan du inte visa mer..sååå kul!!!!!
Kul att träffa underbara människor som dig med samma intresse!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Gårdsromantik sa...

Men vilken läcker lägenhet din son har - säker smak!
Och så välstädet!

Visst var din dotters råd bra - jättevackra pellargoner!

Kram Maud

Anonym sa...

Du får gärna länka min sida. Kul att du tittade in.
Kram Anette

lottens vita och gröna sa...

hej och tack goa du för din hälsnng hos mig! jag älskar rosa pellisar, det är sommarkänsla det! oh lampkjoln, så underbar, vill kunna sy! du, din som, han ar u värsta panglyan, som värsta inredningsreportaget! ha det gott! kram lotten

Mjuka sa...

Godmorgon och kul att få kika in hos dig. Jag återkommmer gärna igen. Hoppas att helgen varit skön
kram Malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är så fint med pelargoner. Köpte själv några rosenknoppspelargoner, och det är så härliga!
Vilken härlig och tuff lägenhet din son har! Tycker om modernt också, även om jag inte har det själv så är det snyggt att se på.
Välstädat och prydligt var det också, kul att vi fick se!
Kram
Marie

Anonym sa...

hej carina!! vilken fin kruka du köpte, riktigt fint i ditt fönster!! vilket fint hem din son har, klassikt och stilrent!

vad kul för döttrarna att träffa sin idoler. tycker att din dotter och trummisen ser nästan ut som ett par :) äktenskapstycke :)
det låter som om du haft en mysig vecka, och visst är kista galleria fint? älskar smyckesbutiken Lilla Ztenen som har massa pilgrim, men pentik missade jag när jag var där senast!

ja detta med trädgården, man blir aldrig riktigt klar. men kul är det och frisk luft får man på köpet.

ja visst samlar man på sig massor, vi har några vändor att åka med allt som jag rensat bort.

penséerna tar sig ska du se,de är ju såå tåliga. jag tycker det är såå fint med skira penséer och robusta zinkbaljor... ååh vad jag längtar tills våren kommer igång på riktigt!!
när öppnar ni i slottsboden då? jag måste ju åka och kolla, det är ju inte så långt dit!!

kram sara

sommar-rummet sa...

Hej! Men va fint er son har det, stiligt! Han har nog ärvt nåt från nån... KRAM

Helena Sjögren sa...

Visst är det skönt att få rensa ut masta skräp och bara kasta. Vi körde ett lass till tippen i fredags och man känner sig så nöjd efteråt. Vad fint å välstädat han hade sonen, inte illa.
Ha en bra start på veckan ! Kram Helena

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men så fin lgh han har.syns vem han ärvt inredningsgenerna ifrån...hihihihi...

kram Pernilla

Stina sa...

Fina bilder. Vad snyggt sonen har det.:-) Kramis

Villa elva-kulla sa...

Vilken fin lägenhet sonen din har. Snyggt med svart och vitt.
Din lampa och dina underbara krukor var också toppen fina!
/ Jennie