måndag 28 februari 2011

Long time no see




Nu var det längsen jag bloggade men vi har varit på en underbar resa
i det leénde landet och laddat mängder med solenergi.
Lata sköna dagar med sand mellan tårna, vi har helt enkelt haft det underbart!
Flera kartonger fyllda med ljuvliga orkideér fick följa med mig hem
och sprider glädje lite överallt.



En bukett står i hallen och hälsar välkommen!




Några kvistar hamnade i badrummet.



En stor bukett i härliga färger står på bordet och gör mig glad.





Vi blev så bortskämda med vackra blommor på hotellet, städerskan dekorerade
rummet med små blommor lite varstans. Visst blir man väl glad av att mötas av en
blomma på kudden?




Eller som här, äpplen och en liten orkidéblomma. Ja, blommorna fanns som sagt
överallt i rummet.





Nu är det måndag och sista dagen på denna månad. Skönt att vara lite närmare våren!
Det har hänt en hel del med ljuset under dessa veckor som vi varit borta, sååå härligt!

Ha det så gott alla och tack för alla hälsningar och undringar om vart jag tagit vägen.
Vi ses snart igen!
Kramar från Carina



6 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Välkommen hem vännen! Ni valde rätt veckor att vara nere i Thailand. Som värst hade vi -24!!

Lite avis har jag varit på er... ;).

När du kommit in i vardagen igen så kan du väl slå en pling.

Kram

Uttan sa...

Ja nog undrade Jag lite vad som hade hänt...härligt har ni haft och här hemma möter ni vinter.
Såå många fina orkideéer underbara blommor.
Vi borde skämma bort Oss mer med blommor lite här och där.

Välkommen hem.

Kram!

Patricia sa...

Välkomna hem igen!! =)

Åh dessa underbara orkidéer .. va fiffigt att ta med hem, det har jag inte tänkt på att man kan göra.. =)

Må så gott!!
Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Åh så härligt med sand mellan tårna, det hade inte varit fel..
Mysigt med alla orkideér..

Kram Mia

Viveka på Humlebacken sa...

Jag lägger till dig, men behöver veta vilket landskap du bloggar från. Kommer tyvärr inte ihåg alla sedan i fjol.. :)

Roses & Angels sa...

Hej Tack för mailet. Roligt att du hittade hit. Har svarat dig via mail och lagt mig som följare inne hos dig här. Hörs mera kram Christa