måndag 4 mars 2013

Våningsfat


Hej alla ni goa! Hoppas ni har haft en skön helg!

Här har den gått i kalasandets tecken, vi har hunnit med en 50_årsfest hos en 
barndomsvän och vi har firat Sannas pojkvän som fyllde 24 år. Däremellan har det 
blivit en hel del vila och några långpromenader i det härliga vårvädret.

Jag pysslar en hel del med mina våningsfat , många har redan blivit sålda men nu
håller jag på med nya till butiken och säsongsöppningen. 


Här syns ett "godisfat", koppen överst fyllde jag med blommor men självklart 
kan det vara något gott i den också.


Små goda chokladbollar och tryfflar,  blommor i koppen igen ( men i koppen kan 
man kanske ha sockerbitar också ?)


Dessa  våningsfat är även fina till smycken!
Här har jag använt kopp, fat och assiett.




Till detta 2-våningsfat är det en mattallrik underst och en förrättstallrik högst upp. 
Passar förstås jättebra till bullar och kakor men här har jag ställt små krustader 
på fatet.


 Eller ett fat till snacksen?


Det är jättekul att göra dessa fat och nu är jag hela tiden på span efter nya 
tallrikar mm.  Vill du prova att göra ett eget fat så är det bara att du hör av dig,
info@slottsboden.com
Mellandelar till ett 3-våningsset kostar 89:- och porslinsborren 39:- st 
( Jag skickar gärna! )
Förutom detta behöver du porslin, maskeringstejp och en borrmaskin.

Ha en härlig måndag!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Sallys hus sa...

Hej vännen!
haha..men å vilka roliga!
Snacka om att man kan ta vara på mormors finkoppar på ett bra sätt..;)
Å du har så fint jämt och jisses vilket kakbord...fattar inte hur du hinner..
Å skåpet..ojojoj va snyggt. det kommer bli hur bra som helst ju.
kraaaaaam Katarina