torsdag 7 augusti 2014

Honning og Flora / Villa Viola


Hej igen!  Dagarna rullar på fort och i butiken är det full fart.

Höstens nyheter har börjat trilla in och den här veckan har vi fått påfyllning
från Nicolas Vahé samt höstnytt från Greengate :)  
Mera höstnyheter väntas förhoppningsvis redan imorgon och idag ska jag 
träffa bästa Maria från Våga och beställa höstens nya smycken. Skönt att kunna 
beställa höstnyheter redan nu, nästa vecka är det dags för Formexmässa och trots 
att jag är där alla dagar så brukar det vara svårt att få tiden att räcka till. 

Men idag fortsätter jag att visa lite bilder från semestertrippen. Vi besökte ju 
ännu ett riktigt guldkorn på resan!


Vi for runt på slingriga vägar på Själland och stannade till lite varstans där det 
såg mysigt ut. Flera loppisar besöktes efter vägen och här är ett av ställena vi 
stannade på. Här fanns hur mycket som helst i bodar på gården...


...och än en gång insåg jag att vi borde haft en släpkärra med oss ;)


Det var en jätterar farbror som hade loppisen och han bjöd in mig i sitt hus 
och det visade sig att han bodde mitt i ett loppis! Det var hur mycket fint som helst 
att gå runt och kika på och en sak fick följa med hem som jag visar vid ett annat tillfälle. 


Honning og Flora har jag läst och hört talas om i flera år och dit ville jag 
förstås! Vi googlade och vi  letade oss fram men aningen förbryllade blev vi när 
vi närmade oss och det inte fanns en skylt med deras namn någonstans. 
Däremot hamnade vi hos Villa Viola och när jag började prata med ägarinnan
så visade det sig att hon var den nya ägaren och hade bytt namn!

Åh, himmel vilket mysigt ställe!!!
Ja, jag låter bilderna tala för sig själva, ett helt hus fyllt med vackra saker.



Ett helt rum fyllt med Maileg...


Så mycket sött :)


Rum efter rum med saker som tog andan ur mig...


...och ändå visar jag bara ett fåtal av bilderna jag knäppte...


Och så kunde man ta trappen ner till en stor lummig trädgård där vi 
tillbringade flera timmar med att bara njuta.



Här inne i paviljongen satt vi länge och drack vårt kaffe...


Det fanns mycket fint att vila ögonen på...


Små oaser lite varstans...


Ett stenhus i trädgården...


...fyllt med skatter...


...i varje vrå.




Ett mysigt orangeri...



Den här gungan var dock inte till salu men om någon av er vet var jag kan 
hitta en liknade trägunga så hojta gärna till!


Oj, det blev många bilder från Villa Viola ( fd Honning og Flora ), hoppas ni 
inte har tröttnat!
Kvällen tillbringade vi på ett mysigt hotell alldeles vid havet i Helsingör.
Dagen efter tog vi båten över till svenska sidan igen och for vidare 
till Falkenberg.


Där bodde vi också på ett alldeles underbart hotell som låg på stranden 
men nu ska jag inte trötta ut er med mera bilder.

Bäst att ta tag i denna dag och göra något bra! En liten hund väntar på 
en promenad... men han ligger faktiskt och sover fortfarande trots att klockan är 
drygt 10 så jag ska väcka honom först :)

Sen blir det träff med Maria från Våga. Och ni vet väl att vi har öppet ALLA 
dagar i augusti 12 - 16?
Hjärtligt välkomna!!!

Ha det gott.  Kramar från Carina

Inga kommentarer: