onsdag 10 september 2014

Semestervecka


Vi har haft en alldeles underbar semestervecka i värmen  på Rhodos!


Och jag har förstås njutit av all blomsterprakt!

Drömmen här hemma vore att ha en vit mur med en sån här boungaville 
( säkert felstavat, men det bjuder jag på idag ;) 


Magiskt vackert så det nästan gör ont.


Dagarna har tillbringats vid havet. Vi har gått upp tidigt och efter en fantastisk
frukostbuffé har vi legat i varsin solstol precis hela dagarna, bortsett från ett dopp 
i havet minst en gång i kvarten :) Några strandpromenader har det förstås också 
blivit ;)


Hotellet var alldeles underbart och hit kan jag tänka mig att åka flera gånger.
Mythos beach resort hette det och låg ca en halvtimmes bilresa från Rhodos stad.


Närheten till stranden är förstås ett stort plus!


Finns det något mer avkopplande än att ligga och lyssna på havets kluckande?
Jag har tankat massor med energi och känner mig pigg och utvilad nu.


Och jag har ändrat uppfattning om all inclusive, jag har aldrig gillat det förut.
Jag har alltid velat ge mig ut på kvällen, besöka små mysiga restauranger och äta på 
olika ställen varje kväll. Men hotellet låg ca 2 km från närmsta by så vi bokade 
halvpension i tron att det ingick frukost och lunch då och att det skulle vara smidigt på dagen 
att äta på hotellet.  Men det visade sig vara frukost och middag.... Inte lunch. 

Så nu blev det typ alla måltider på hotellet förutom när vi åkte in till Rhodos 
stad på kvällen.  Men wow, vilka måltider!!! 
Ja, ni ser ju själva... jag gjorde ett litet collage av de olika förrätterna och 
himmel, så mycket gott det fanns! Och så fint upplagt!!!


Och så många olika smarriga sallader!


Olika teman varje kväll, grekiskt, italienskt, bbq osv men allt lagat med kärlek!


Galet mycket gott!


Varmrätterna har jag inte ens fotograferat men det fanns allt, kyckling, kalkon, 
grillspett osv osv. 

Efter härliga kvällsbufféer var det skönt med en promenad in till byn och 
strosa runt i butiker och slå sig ner för en drink.


Man kan ju inte äta hur mycket som helst utan man får välja ut sina go´bitar.
En liten plats sparade jag alltid till desserterna som var lika fantastiska som allt
annat :)


Flera olika sorters tårtor varje kväll! De smakade jag aldrig men de var en 
vacker fröjd för ögat!


Vi kom hem vid 19-tiden i söndags kväll och då möttes vi av en 3 rätters
middag hemma :)
Mattias och Mirelle ( ena sonen och hans flickvän ) hade lagat så god middag 
till oss. Till förrätt fick vi kokta rödbetor med grillad halloumi, färsk spenat 
toppad med rostade solroskärnor. Magiskt gott!
Och sedan färsk pasta med egenplockade KarlJohansvamp som de gjort en 
god pastasås av ;) Ja, vi känner oss bortskämda! Det var härligt att slå 
sig ner hemma i uterummet och bli serverade ännu en gång ;)

De hade bott hemma hos oss första delen av veckan och sett till hus och hund 
och andra delen av veckan bodde Susanna och Robin ( ena dottern med pojkvän )
hos oss med guldklimpen, lilla Loui. 


Så mysigt att komma hem och få träffa nära o kära igen och få gosa med 
lilla Loui. 


Och så den här efterlängtade sötisen förstås!!!

Nu blev det många bilder på mat hihi, hoppas ni inte tröttnat :)

Men nu är det full fart igen, leveranser med nyheter trillar in till butiken 
och mycket nytt packas upp hela tiden!  Ni har väl inte missat att vi har 
utökade öppettider nu i höst?  Se tiderna här www.slottsboden.com

Ha en härlig dag! Jag ska köra ner en leverans från PB Home till butiken
som kom i morse. 

Kramar från Carina

1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Så härligt ni verkar ha haft det och så himla vackert upplagd mat :D
Åh, jag skulle också kunna tänka mig att bara lämna allt just nu och åka iväg och bara vara, men det får tyvärr vänta.
Varma kramar till dig!
Birgitta