måndag 24 augusti 2015

Formex och kalas


Hej soliga måndag!
Och ny vecka med nya möjligheter.  Jag njuter av att vara  h e m m a :)

Det har varit intensiva  (och galet roliga ) dagar på Formexmässan, men det finns
verkligen ingen tid till att gå runt och strosa i lugn och ro. Utan istället är det full fart 
hela tiden. In och ut hos leverantörer, snabba beslut som ska tas. 

Igår kväll efter jobbet kom tröttheten ikapp mig. Jag stupade i säng redan 19,30 och
det fanns ingenting som kunde hålla mig vaken ;) Det tar verkligen på krafterna, 
en slags mental utmattning blir det. På mässan finns det oändligt med möjligheter och 
det gäller att på kort tid sammanfatta alltihopa och göra snabba beslut ( och allra helst
rätt beslut förstås ). Snappa upp "godsaker" , trender och få till en mix av spännande
saker som passar just "vår" butik. 

Och magkänslan känns bra!  Vi har hittat mycket fint och det kommer att bli en
spännande höst och jul ;)

Vi handlar av många leverantörer, på så vis kan vi plocka godbitar från många ställen ;)
Och som vanligt har vi lyckats hitta några "nya"  som vi beställt av ;)

Min bästa kollega Eva har varit hemma och tagit hand om butiken och på så 
sätt har jag kunnat vara 4 dagar i huvudstaden och göra nya beställningar. 


Här kommer några mässbilder att kika på.




Hos Greengate är det alltid så himla fint!



Hos Kärrstegen finns det också alltid mycket fint!


Deras vackra stilleben och blomsteruppsättningar gör mig såååå lycklig;)


Jag har en tjock lunta med orderbekräftelser att kika igenom men här ovanför
syns ett  l i t e t   axplock av några godbitar som väntas hem. 


Mängder med sött till "barnrummet"  har  vi också beställt. De här filurerna 
från Jelly Cat kommer till oss tillsammans med flera av sina kompisar.


Och julen i Slottsboden kommer att bli något alldeles extra. 
Vi har hittat väldigt mycket fint!

Redan den här veckan börjar mässnyheter trilla in! 

Vi har bland annat blivit stolta återförsäljare av ännu ett smyckemärke - 

Bud to rose

och de väntas hem denna vecka:)  Sååå mycket snyggt!!!

.........................


När vi åkte hemåt i lördags eftermiddag så åkte vi direkt hit!

Det var nämligen ingen vanlig lördag utan det var yngsta dottern Linnéas födelsedag!

Bilden ovanför är från hennes och pojkvännens Tomas hall. Så inbjudande och fint att 
kliva in där ;)


Nära och kära var samlade i deras lägenhet och här har födelsedagsbarnet 
fullt upp med att öppna paket :)  21 år fyllde hon :)


Hon är superduktig på att baka och det bjöds på mycket gott. Toffeepaj som 
var galet god och för att inte tala om Nutellakakorna, mums!


"I det enkla bor det vackra"
Ja, det behöver inte bara vara dyra buketter i vaserna. Linnéa hade plockat 
mycket grönt och här i en vas på skänken står en kvist med eklöv. 
Så fint och enkelt!


Vi bodde kvar på hotell fredag - lördag  och på så vis hann vi även med lite
shopping på hemvägen i Täby. 
Efter några dagar på mässan där vi enbart lagt beställningar i mängder så 
var det galet kul att shoppa på "riktigt".  Jag ramlade över en hel del snyggt som 
jag bara inte kunde lämna kvar i storstan. Kolla in  MEGAbrädan som jag hittade.
Längtar efter att få duka upp en stor ostbricka / tapasbricka på den ;)
Kofta från Odd Molly och en hel del andra tunikor mm.
Materiell lycka.

.....................

Nu blir det en skön promenad i solen och "rensa huvudet". Sedan ska jag 
träffa Maria från Våga och beställa smycken därifrån. 

Ha en alldeles underbar måndag så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Du hittade även in till ROOM :D:D:D

LantlivsAnette sa...

Jaa jag vet, jag var galet trött jag också då jag kom hem, och fick tillbaka halsflussen...attans också, men mycket fint hittade vi också, och så kul att vi träffades här och där på mässan. Kraaaam Anette
P.s Sååå söt dotter du har