söndag 29 maj 2016


Hoppas ni också har en skön helg och njuter av försommaren;)
En magisk syrendoft sprider sig i hela huset och i uterummet. Jag fyller vaser
med härligt doftande syrener ( som jag har varit och knyckt hos sonen Mattias och hans 
Mirelle ;) Visst är de vackra där de växer på sina buskar men jag vill gärna njuta ännu mer.

Och idag grattar vi alla mammor!!!  
Här hemma firade vi ordentligt igår. Efter en hektisk och skojig dag i butiken 
for jag hem för att fixa det sista. Det mesta var förberett och mannen fixade och donade
när jag jobbade ;)

Mina föräldrar firade guldbröllop igår så vi slog ihop det med Mors dag och så
passade vi även på att gratulera sonen Mattias som fyllde 29 år förra lördagen. Lika 
bra att fira ordentligt när alla samlas!




Långbord dukades i uterummet.


Vi bjöd på buffé med smått o gott. Pappa har varit ute och fiskat gös senaste veckan
så mamma hade gjort en stor form med gösfile, svamp, oliver i grädde och så  en smarrig
räk/sparrispaj. Vi gjorde en rejäl laddning med dubbelmarinerad fläskfilé, olika 
sallader, rostbiff, krustader mm. Färsk potatis och gratäng till det och så nygräddat 
surdegsbröd från bageriet som ligger alldeles här i närheten i Munktorp. 
Alltid gott med lite av varje.


Till dessert blev det cheesecake och jordgubbar. Bra med något som kan förberedas
dagarna innan när tiden är knapp:)

Barnen uppvaktade mig med ett så himla vackert paket.


Nästan synd att öppna men ivrig som jag är åkte pappret snabbt bort.


I paketet låg den allra vackraste kannan med duttar av guld och guldfärgat 
handtag. Älskar den!!!  
Den invigdes till söndagsfrukosten med färskpressad juice :)


Idag har käre mannen och jag varit iväg på en liten utflykt till mitt 
favoritställe - Slottsträdgården i Ulriksdal. Åååååh, så mycket fint och snabbt
fylldes bilen med blomsterglädje!  Sen fortsatte vi till Täby och shoppade i gallerian.
En skön söndag med shopping och gott att äta o fika.

Nu har vi landat i uterummet med tända ljus och kaffe, en mysig avslutning 
på helgen.


Mamma har plockat en jättebukett med liljekonvaljer till mig, sååå ljuvliga!


Hihi, igår kväll lekte vi med en app i telefonen så jag bjuder er på 
en bild på en halvgalen glad 4barnsmamma med blommor i håret ;)

Fortsatt skön söndagskväll!

Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: