tisdag 14 juni 2016


Hej hopp i sommarvärmen! Solen strålar och jag trivs extra bra ihop med sol
och värme ;) Att sitta ute och jobba vid datorn och höra fåglarna kvittra är ganska
oslagbart. 

Vilka fantastiska dagar vi har haft!  Eventet i fredags kväll blev hur trevligt som
helst!!! Ni ska få kika på några bilder och vill ni se mera så titta in hos "sonhustruns"


Här står Mirelle inne i Stenköket och häller upp bubbel till gästerna.



Inser nu att mina bilder inifrån föreläsningen ligger kvar i min mobil 
men kika in på Mirelles blogg så får ni se flera bilder.

Föreläsningen var väldigt intressant och jag tror att vi var många som fick nya
idéer och planerar ommöbleringar mm ;)



Efteråt fortsatte vi i och utanför butiken. Trångt men hjärtligt och enbart 
glada miner hos alla.
Drygt 50 personer + alla vi andra som jobbade ;)


Här serverades mingeltallrikar med mycket gott :)


Mums.

Superfina utlottningar under kvällen och lyxiga goodiebags till alla.

Tusen tack till alla våra sponsorer som ställde upp under kvällen!



Det var en helkväll som gav mersmak och som vi gärna gör om. 

...................................

I övrigt har helgen bestått av lite av varje. Trädgårdspyssel, inneröj,
grillkväll tillsammans med nära och kära mm.


I lördags fick vi besök av sötaste Turid när hennes husse och matte var iväg på dop.
Såååå himla go och rar!


Till kvällen kom mormors söta charmtroll och hälsade på. Bästa Loui,
också alltid på ett strålande glatt humör!


En liten utflykt har vi också hunnit med. I söndags blev det en tur till 
Marys café utanför Eskilstuna. Så mysigt ställe och vi stannade på både lunch
och gofika ;) Här vill man gärna sitta en stund och bara vara.

.................

I butiken är det full fart hela tiden. Mycket nytt ska upp på hyllorna och vi har
"julafton" var och varannan dag :) Kom gärna och hälsa på oss och kika på allt fint!



Igår var jag iväg och fyllde en vagn med blomsterglädje så nu ska det 
planteras lite mer här hemma. Men först måste jag iväg och handla mer leca 
och jord....

Ännu mera shopping blev det igår kväll. Fotboll på tv och då for Linnéa (dottern) 
och jag iväg och shoppade istället ;)


Ett par skor stod på min lista och jag lyckades hitta flera par ;) En klänning,
några toppar och en hel del annat fick också följa med hem. Kul när man ramlar
över så mycket oväntat!  Och sen var jag in till min nya favvobutik och fyllde på 
förrådet. Det får nog bli ett eget inlägg för de har så galet mycket bra i den butiken;)




Förresten, har ni sett så mycket fint KappAhl har i sin Vintage-serie?
Dessa toppar ramlade jag över häromveckan när jag rusade in på KappAhl 
en snabbis. Dessutom till superbra pris. Jag glömde bort att gå in där igår och kolla
lite mer noggrannt så det får snart bli ett besök igen;)


Nu väntar min bil på att tömmas på sopor så det är vad jag ska ta tag i alldeles
strax. Men först en kopp kaffe i solen :)

Ha en strålande dag!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: