onsdag 30 november 2016


Just Du är guld värd :)

Tack för att du tittar in här på bloggen!!!

Den här påsen innehåller grönt te och gör mottagaren riktigt glad:) För vem skulle 
inte bli lycklig av att få en sån här fin uppskattning? Finns även en påse fylld med 
smarriga chokladpraliner och likadan text/bild om mottagaren gillar det bättre ;)
( mugg, te, tesil och underlägg hittas hos oss i Slottsboden )


Redan onsdag idag och novembers sista dag. Tänk att imorgon börjar vintermånaden
december. Ja jisses, vad fort tiden rusar på!  

Men det är mysigt att stanna upp en stund, bjuda hem några vänner och umgås. 
Helgerna är ofta fullbokade och ibland är det svårt att få tiden att räcka. Men det funkar
lika bra att ses en vardagskväll. Det behöver inte vara så avancerat och inte bli så sent,
det viktiga är trots allt att träffas och må gott! 



Duka lite mysigt och bjuda på ost och småplock.
(tallrikar Sthål från Slottsboden)



Enklare kan det knappast bli. Några ostar , marmelad och frukter.
TIPS! Det gröna är  grön tomatmarmelad som finns hos oss i butiken och jag lovar,
det är supergott till tex Brie eller typ fransk bondost. 

Jag dukar ofta upp på träfat, tycker om den rustika känslan ihop med mat :)
( finns flera olika storlekar på tapasfat i trä hos oss i butiken )



Mjukost med olika kryddor upplagda på ett litet fat från Sthål, kex och vindruvor 
också på fat och i mugg från Sthål och finns hos oss i butiken.



Bubblevatten i glasen och den här gången blev det små söta Pellegrinoflaskor;)

Mer behövs inte för att få till en mysig kväll med goa vänner och sen är "må bra"kontot
välfyllt igen!

Nu ska jag sätta fart med dagens hjärtliga bestyr. Lång "to do"lista som behöver fixas
idag. Hur gör ni med listor? Skriver ni upp allting?

Haha, jag memorerar i huvudet. Skriver så gott som aldrig listor. Viktiga inbokade
möten/tider att passa skriver jag förstås upp för att inte ställa till det för andra. 

Men allt annat memorerar jag i huvudet så ni förstår att det blir lite kaos ibland. Det är mycket
som ska få plats :)  Jag skriver inte ens listor när jag handlar, jag brukar tänka på vad jag ska
laga och utgå från det. Kanske lite knäppt men det funkar och självklart glömmer jag vissa
saker när jag är till affären men det löser sig. Och jag gillar att improvisera ;)

Men alla är vi olika och självklart finns det inget rätt eller fel:)



Handla  blommor står med på dagens "ihuvudetlista". Det är också sånt som är bra
för "måbra"kontot för en bukett blommor gör mig glad!

Till kvällen väntar något annat som gör mig sådär superduperglad! Gissa vad?

Ha det gott så ses vi snart igen!

Kramelikram Carina

1 kommentar:

LIVSGLITTER sa...

Vilket härligt inlägg!