måndag 13 februari 2017

En helg utan matlagning


Måndag och solsken, vilken härlig start på en ny vecka!
  Och nu har min solspegel hittat sin "rätta" plats ;)  När man går upp för trappen till övervåningen möts man nu av detta. Och det känns så himla bra! Solspegeln som jag fick i födelsedagspresent av mannen förde med sig ett nytt sidebord, en ny lampa och lite annat plock ;) Elefanterna "ramlade" jag över när jag sprang in på Indiska häromdagen och det blev kärlek vid första ögonkastet!

Alltid lika skoj med lite omändringar :)

....................

Måndagen fortsätter i helgens "anda". Linnéa (dottern) och jag började morgonen med 
en frisk promenad med hundarna ( isande kalla vindar, brrrr ) och sen blev det frukost på
Markan. Skönt att gå in i värmen och sätta sig med varmt kaffe och macka. Haha, så inte ens 
frukosten fixade jag idag;) Men nu blir det nog vanlig matlagning resten av veckan. 

Jag var ju sugen på ett restaurangbesök i fredags morse när jag skrev inlägget men när 
fredagskvällen närmade sig var jag såååå trött och inte alls sugen på att gå ut och käka....


..... så istället fick restaurangen komma hem till oss :)
3 rätters hämtmat från Limone ( italiensk restaurang i stan ) och jag har tipsat om 
dem många gånger ) . Antipasto till förrätt är en storfavvo. 


Fredagsmys helt enkelt och det blev pasta till huvudrätt och så tiramisu till kaffet:)
Skönt med vällagad mat och ett glas rött utan att knappt behöva göra något. Slå sig ner
i soffan efteråt och fortsätta babbla med varann, tända ljus och musik i bakgrunden. Härligt 
avslut på en intensiv vecka ;)

Lördag morgon var vi uppe tidigt,  vi mötte upp Susanna (dottern) med familj 
på byggvaruhuset för att handla hem det som behövdes till lördagens "to do". Bygga 
garderobsvägg med skjutdörrar i deras sovrum + lite annat byggfix. 


Det blev en heldag hos dem och jag mös mest med barnbarnet.


Vi blev bjudna både på lunch och gofika i omgångar :)

En jättemysig lördag tillsammans och när vi åkte hem på kvällen var dörrarna på
plats och det blev så himla bra! Jag tog inga bilder för de skulle fortsätta o greja i sovrummet, måla mm innan det är klart.



Väl hemma igen så skippade vi matlagningen och dukade upp plockmat istället.
Parma, serrano, olika sorters salami, ost, marmelad mm i en salig blandning. Och så blev vi
sittandes sådär jättelänge igen och bubblade och babblade ;)

Och så fick vi ett sms av Linnéa (dottern) och Thomas som undrade om vi ville komma
till dem och käka på söndag kväll? Självklart ville vi det!

Söndag morgon vaknade vi av strålande solsken och fyllda med energi så det blev en hel
del fixat hemma. Ni vet sånt där som man lägger åt sidan och som blir liggandes alldeles för länge
ibland. Skönt att få det gjort och vi hann med en tur till köpcentrat också och handla litegrann. 



Till kvällen var det bara att slå sig ner vid dukat bord igen:)

De har så himla fint och mysigt hemma hos sig.




Goaste Ayasha


Vi bjöds på en jättesmarrig förrätt, rökt älgkött i en god röra på toast..... mums! 
Och har ni sett de fina assietterna och tallrikarna? Kommer från Oscar & Clothilde


Sen bjöds vi på världens godaste älggryta! De kan det där med att tillaga vilt och grytan var 
magiskt god. 


Och så avslutade vi söndagskvällen med kaffe och himmelskt god chokladmousse.

Oj, vilken helg! Men nu är det måndag och nya tag. Jag har nyss tagit emot 2 leveranser
med varor till butiken ;) Sååå skoj!  Och webshopen fylls på med nya godbitar allt eftersom.
Sååå kul att ni är så många som hittar in dit!!!

Ha en härlig start på veckan, vi ses snart igen!

Kram kram från Carina

Inga kommentarer: