måndag 26 maj 2008


Lycka

Igår morse väcktes jag av mina gulliga tjejer. De hade gjort en frukostbricka till mig och så fick jag den här fina blomman, som Susanna har komponerat ihop alldeles själv. I bakgrunden är det lavendel och det var den doften jag kände när jag slog upp mina blå igår morse!


Jag fick även ett presentkort på en butik i Västerås så nu blir det till att shoppa lite mer.


Sönerna var förstås också med på presenten men de kom inte förrän till kvällen.


Tack snälla ni!



Hoppas ni därute har haft en skön och solig helg! Allt blir så mycket enklare när solen visar sig och vi kan vara ute och njuta. Vi har haft öppet i helgen och jag älskar mitt jobb! Det är sååå kul att vara där och träffa alla glada, trevliga kunder!



I övrigt har helgen gått i lugnets tecken. Vi har inte gjort något speciellt förutom att bara haft det bra! En hel del skjutsningar av barn blir det förstås!


I söndags kväll var vi hemma hos mina föräldrar på en god middag.


Mattias var på studentbal i lördags, han var medbjuden som kavaljer ( eller vad säger man? ).
Jag hoppas på att få lite bilder så jag kan visa er hur stiliga de var!


Förra veckan köpte jag Leilas nya bok.





Massor av fina bilder och smaskiga recept!





De här cupcakes ser väl läckra ut? Jag har inte hunnit prova något recept än, men så snart jag gör det så ska jag dela med mig till er!

Förresten, är det nån av er som vet var man kan hitta fina muffinsformar och kanske även roligt pynt till cupcakes?

Ha nu en härlig vecka! Passa på att njuta lite av dagarna, de springer iväg så snabbt!

Massor av kramar

från Carina

16 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vilken uppvaktning! Här hemma glömde vi totalt bort det hela ända tills fi kom till handesträgården o såg alla som handlade blommor till Mor *skrattar*.

Vi ses på onsdag, jag sms när jag är klar hos veterinären, den tiden är kl 11...

Kramar

Magdalena sa...

tror du er god å bake...
takk for titten hos meg...
~~ magny ~~

MiaMaria sa...

Vilka rara barn du har.....

HA´en bra dag!
Miamaria

En inredoholic sa...

Vilken underbart vacker blomma du fick.. Leilas bok!! Åååå vill ha!

Kram
Jannice

Sara sa...

Vilket fint blomsterarrangemang! Den där boken vill jag också ha, mumsiga recept!
Kram Sara

Karin i Villa Grå sa...

Vad gulligt av dem att fira dig ordentligt! Blommorna är fina och att få ett presentkort är ju aldrig fel.

Leilas bok har jag också köpt och den är sååå inspirerande!

Kram!

Karin

Anonym sa...

hej carina! vilka underbara änglar du visar :) de sovande är såå söta :)

jag skulle också vilka ha leilas nya bok, men det är livsfarligt för midjemåttet :) vilken fin blomma du fick, jättefint med rosor och murgröna :)

vad kul att din son också var på bal, jag tycker det är så kul att titta på alla finklädda människor :) fick lite idéer till min brudklänning av en av balklänningarna.. tjuvtog bilderm haha..

hoppas allt är bra med dig :) stor kram sara

Frida sa...

Hej Carina!
Vilka fina blommor du fick på mors dag. Blir ocksåsugen på att köpa den boken. Man blir verkligen sugen på cupcakes när man ser de bilderna.
Kram Frida

faster atta sa...

Mmm, jag har sneglat på den boken.... Men den verkar lite farlig, allt ser ju så gott ut och jag vet hur jag blir när det finns en ny kakbok i hemmet. Allt ska provas...

Living by Milla sa...

Vilka goa barn du har, förstår att du blev glad för den fina blomman !

Boken verkar vara en guldgruva med läckra recept, cupcakens ser ljuvliga ut... Rusta har fina formar och även inreda.com.

Lycka till med baket!
kram Camilla

Smultronstället sa...

Hej!

Å vad gulliga de e mot sin mor,fint arrangemang de fixat!
Har åxå titta på häng blomman de satt med rosen,det är så fina blad.

Vill åxå ha Leilas bok, hon e så mysig ocg färgsprakande.

Må så gott
Kram M

~~*Pennyshouse*~~ sa...

så fina blommor du fått...vilken underbar uppvaktning..*LER*

Vill oxå ha leilas bok...slut i vår bokhandel.de hade beställt nya.....sååå otålig...hihihi...

Kram nilla

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Jag skrev några rader igår kväll, men då ville den ta emot den igen, dumma blogger!!
Vad mysigt med söner och döttrar som uppvaktar dig på din dag, jag förstår att det gör gott i hjärtat!
Ja, det där ekorrhjulet man lätt hamnar i får man kämpa emot, där mår ingen människa bra av att vara........och totalt meningslöst!
Jag såg så fina muffinsformar på Rusta som jag besökte för första gången i livet i fredags. Beas barnsligheter visar dem (länk på min lista).
Jaha, då ses vi snart......hi hi!
Ha en härlig dag!
Kramar Kicki

karofina sa...

hej på dig!
jag kommer få den där kokboken när jag fyller år nästa vecka ;) jag har provat cupcakesen, så smarriga, speciellt choklad med chokladfrostis! mmmm! men åh så mäktiga! jag hittade söta formar i en barnbutik med prinsessor på, vi bakade ju kakorna tills minstingen fyllde 1 år. men kolla runt på nätet, det finns hur många snygga formar som helst! :)
fin blogg du har!
kram karro!

japp sa...

Hej...

såå fina blommor du fått av dina barn.. så rart. Jag fick den där superfina bakboken me Leila.. den bara älskar jag.. nu ska de bli å testa en hel del gott från den..
Nåt förslag på formar å pynt har jag tyvärr inte..Ha de bra..kram Helén i Piteå.

Anonym sa...

off white hoodie
palm angels hoodie
goyard
birkin bag
hermes outlet
golden goose outlet
hermes birkin
hermes
golden goose
golden goose sale