fredag 23 maj 2008






Änglar finns...




Jag har samlat på änglar i många, många år. Nu har jag lugnat ner mig men det händer fortfarande att jag köper en ängel om jag hittar någon fin.


Idag har jag inte alla änglar framme, många är nedpackade och undanlagda. Men det finns fortfarande en hel del här och där som vakar över oss.

Några av dem finns i vårt vardagsrum.


På var sida om öppningen in till rummet hänger en ljusbärare.





En fundersam ängel.






En ganska stor ängel som står (sitter) på golvet.







Dessa 2 sovande änglar har jag fått av ena sonen när han var i Frankrike.





Den här lilla vilande godingen fick följa med mig hem från Paris för några år sen.





I vanliga fall tänker jag inte så mycket på att jag har de här änglarna i rummet, men nu när jag gick runt och fotade så upptäckte jag att de är ganska många.



Det finns fler änglar i huset men de visar jag en annan dag.



Jag har redan varit ute en sväng på morgonen, det är så härligt väder så jag gick en liten promenad. Kikade runt lite i trädgården och tog några kort.




Här är barnens gamla bänk som står bredvid lekstugan. Det är många år sen de satt vid den och fikade, men det känns som igår. Nu har jag samlat lite rostiga saker och blommor på den.





I ett annat hörn av gården står en härligt, sliten kruka med lite blommor i.







Och så är det fredag igen!


Vad ska ni göra i helgen?


Idag tänkte jag åka en tur in till stan ( Västerås), behöver fylla på lite i kylskåpet inför helgen men jag hoppas jag hinner med några andra mysiga butiker också.


Ikväll ska jag iväg med några väninnor till ett nyöppnat café här i närheten.


Lördag och söndag har vi öppet i Slottsboden 12 - 16


Varmt välkomna!


Ha det så gott allihopa!


Trevlig helg!


Kramar från


Carina

17 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Sorry... det var onsdag jag skulle till dina trakter *skrattar*.

Hoppas det funkar för dig?

Njut av helgen!

kram

MiaMaria sa...

Änglar finns och hemma hos dig definitivt!
Visst är de vackra....gillade din ängel med ljushållare den fastnade jag för.

Och barnens trådgårdsgrupp och de rostiga sakerna blev ju så himla bra. Smälter in i miljön.

Fotboll blir det hela helgen...

Ha en bra dag!
MiaMaria

Sara sa...

Hejsan
Dina änglar är så söta, tyckte extra mycket om de sovande. I helgen blir det hästtävling och fira mor. Ha en fin helg.
Kram Sara

Living by Milla sa...

Änglar visst finns dom...dina är ljuvliga!

I helgen om vädret blir skapligt funderar jag på att börja med fönstrena. De behöver kittas och målas om.

Ha en härlig helg!
kram Camilla

Carina sa...

Vilken mysig blogg du har.
Min mamma är tokig i änglar så jag skall tipsa henne om din blogg. Visst finns änglar.
I helgen blir det målning av vår nya skänk, känns som ett evighets projekt att måla den. Sen självklart skall jag hålla tummarna för Perelli.

Vink Vink Carina

ängeln i vitt sa...

Hej Carina!
Visst finns änglar helt klart. Dina sötnosar är gudomligt fina. Jag har några stycken oxå som jag bara älskar.

Trevlig helg
Kram Carina

Vit Spets sa...

Ååå så ljuvliga änglar - visst finns dom! gillade den sovande...
Kramis
//Siv

lottens vita och gröna sa...

hallå carina!

oh änglar och jag, är likadan som du, svårt att lämna de fina...har med en speciell övertygelse att de finns! varmkram lotten

Gårdsromantik sa...

Så vackra änglar du har!

Jag har också framme en del.

Jag har lagt upp länkar till en massa tävlingar på min blogg - så du inte missar någon!
Bland annat kan an vinna ett vackert smycke från Diddi!

Kram Maud

Magdalena sa...

~åhhhh som der frister å sitte her med kaffekoppen...
~skjønnT...
~takk for besøket hos meg.
~ vil gjerne linke deg, gillar din bloggg så godt!
magny

Dicksonska våningen sa...

Oj, så fin blogg du har! Här hittade jag en massa inspiration!

Jag älskar de sovande änglarna! Har sett sådana i en butik men jag köpte dem aldrig... Men jag tänker på dem ibland. Skulle vara så fint att ha i vårt sovrum :)

Ha en trevlig kväll!
Kram Annika

Solsjö - Under en vind sa...

Så många fina änglar du har!!!

Mysiga bilder från trädgården!

Hoppas helgen blev bra! Här har dagarna fyllts med massor av aktiviteter, det mesta utomhus förstås eftersom vädret har varit kanon!

Kram!

Anonym sa...

Åhh, vad många fina änglar du har. Jag bara älskar änglar..
Riktigt mysiga bilder från trädgården.
Kram

MiaMaria sa...

Hej!

Det blir till att damma av symaskinen nu eller......

HA´en bra vecka!
MiaMaria

MiaMaria sa...

Sov sött!!!!!

Mitt hvite hus sa...

Hei Carina
Så fine engler du har!
Barnebordet som du stiller ut rustne ting var skikkelig flott. Så englehunden Wilma, de er helt herlige. Jeg har to bernere selv.
Ønsker deg en fin uke,

Anonym sa...

off white hoodie
palm angels hoodie
goyard
birkin bag
hermes outlet
golden goose outlet
hermes birkin
hermes
golden goose
golden goose sale