onsdag 17 juni 2009




En annan favorit...





...hos mig är pioner!



Hoppas ni har det bra och att solen har hittat tillbaka till er alla!



I morse gick jag en liten runda i trädgården och bara njöt av att solen sken igen.





Utanför växthuset står ett av fågelbaden.




I år har vi inte planterat så mycket inne i växthuset, bara några tomatplantor och chili.






Vinrankan som vi klippte ner ordentligt är full av växtkraft och en hel del vindruvsklasar finns på den.


När vi hade vårteckensutmaningen efterlyste jag namnet på den här växten. Då var den pytteliten men den växer för varje dag och så här ser den ut nu - plymspirea.




Rhododendron blommar för fullt.





Än är det bara knoppar i våra pioner, men igår köpte jag mig en jättebukett på Plantagen.




Sen blev det invigning av den fina pajformen som jag fick av barnen i present.


Den här pajen är farligt god tillsammans med lite vaniljglass.


.....................


Många kunder har frågat om tider för Lions midsommarfirande i Strömsholm och idag fanns en annons i tidningen.


Bild fotad direkt från VLT

För er som inte vet var Koängen är så är den på andra sidan vägen framför Slottsboden

Och vi har öppet som vanligt hela midsommarhelgen, varje dag 12 - 16

Nu väntar en kopp kaffe i solen innan det är dags att åka ner och öppna butiken



Ha det så gott allihopa!


Kramar från


Carina


5 kommentarer:

Patricia sa...

Åh vilka underbara pioner...tänkte först.. "VA! har hennes redan slagit ut"...men sen såg jag att du "fuskat" och köpt en bukett.. =D

Mina är oxå bara i små knoppar och det dröjer nog ett par veckor innan de slår ut, ibland slår de ut lagom till min brors födelsedag den 27 Juni, jag är tveksam att det blir så i år.

Ha en bra dag på "jobbet".. =)

Kram Patricia

Mamma C sa...

Mina pioner har inte heller slagit ut ännu. Kanske skulle ta sig en sväng till Plantagen.
Kram Mamma C

Vita små hjärtan sa...

Oj vad fint det blommar hos dig!!!
Trevlig Midsommar!
Kram Agnetha

A home far away sa...

Vilken ljuvlig bukett med pioner!!


Ha en fin helg
Kram Gunilla från Singapore

Sallys hus sa...

Hallå vännen!

länge sedan jag kikade in...tiden bara flyger fram.
men nu ska jag snaaart ha semester måndagar o tisdagar så då kommer jag o Kajsa över och har picknik i slottsparken o hälsar på dig.

Vilka vackra bilder du visar....alla blommor...åååå...
den där fina almanackan ska jag absolut köpa om den finns kvar när jag kommer. Du får gärna lägga undan en till mig för den var den finaste jag sett och det bara skriker viiiiill haaaaaaaaaa inuti mig.
Ha nu en jätte härlig midsommar!
Kram Katarina