fredag 5 juni 2009

Turbopyssel




Oj, vad dagarna springer iväg fort! Redan dags för helg igen!

Här har vi det gråkallt, 8 grader och blåsigt. Kontrast till förra helgens högsommarvärme, men nu känns det som det bara kan bli bättre så jag hoppas på solglimtar till helgen.


Igår åt vi kvällsmaten inomhus för första gången på flera veckor, jag var så genomfrusen när jag kom hem så det var bara att tända massor med ljus och mysa.



Ser ni lampkjolen på bilden ovanför?


Jag fick en liten bit gardinkappa över på rullen som vi sålde och den trollade min kära mor ihop till en lampkjol.






Det har blivit lite pyssel inomhus nu när det varit regnigt och grått.


Lite turbopyssel med en lampfot.





Så här såg den ut förut. Nu har jag målat den och bytit skärm.

Den hamnade uppe i tv-rummet och jag passade även på att byta till vita monogramsgardiner, men jag fick inte till någon bra bild i mörkret igår kväll. Här hamnade det också vita fuskrosor, så skönt att slippa tänka på vattning inomhus när det är sommar.



Närbild på nya lampskärmen som finns att köpa här


Nu önskar jag er alla en riktigt skön helg!

Hästtävlingarna pågår för fullt och vi har extraöppet på dagarna, vi öppnar tidigare och stänger senare. Om vädret tillåter kommer vi att ha ett fyndbord utanför butiken, men det är bara om det är uppehåll. Igår vräkte regnet ner hela tiden så då gick det inte att ha någonting utomhus, men jag tror på bättre väder!

Ha det så gott!

Kramar från

Carina

8 kommentarer:

Patricia sa...

En sån lampa som du målat om foten på har jag exakt likadan, med samma skärm, men min fot var shabby-vit när jag köpte den...för ganska många år sen... =)

Hoppas ni får lagom många besökare i butiken ihelgen så ni inte sliter ihjäl er =)

Kram Patricia

Vita små hjärtan sa...

Å så fint du hade det i fönstret. Söt lampkjol!
Kram Agnetha

Vit som snö sa...

Så fina lampor!! Härligt att kunna trolla fram en så söt lampskärm av en liten stuvbit. O den lampan du piffat till blev ju som ny!!!
Idag goa du är du omnämnd i min blogg! Tack för fina saker!!!
Kram Cilla

Våglyckan sa...

Ville bara säga hej och tacka för titten på din fina blogg.
kram från mig
/maria

Lallis - liv och leverne sa...

Jättesöta lampor:)
Ha en fin helg
kram Lallis

Marie sa...

Ja, vi har ju ett ganska ombytligt väder här i land, och även om utomhuskvällsmat är att föredra, så finns det något gott och varmt med inomhuskvällsmat, tända ljus..men vi hoppas att dessa kan vänta lite - fram till hösten eller så.

Så underbart söta lampor. Duktig du!

Kram

Anonym sa...

Turbopyssel....ja du har verkligen lyckats skapa fina saker under kort tid, snygga lampor!

Ha en skön Söndag
kram Pernilla

Patricia sa...

De två nymfis-grabbarna är till salu... ;)

Kram