fredag 24 juli 2009


Tårtkalas...




Mycket bilder på sommarblommor blir det, men det är ju så härligt ute just nu med allt som blommar!

Och i vårt växthus doftar det underbart just nu!





Blommorna i citrusträdet har slagit ut och doften är helt fantastisk.

Det är lätt att bli sittandes därute en stund och glömma bort tiden.


Och idag är dert fredag igen och jag bjuder er på tårta på mitt "nya" loppisfynd!


Hittade ett tårtfat i samma serie som jag har en hel del assietter sen förut och blev sååå lycklig!






Igår kväll blev det en spontan grillkväll efter jobbet tillsammans med alla barnen ( och givetvis var deras pojk- och flickvänner också bjudna även om inte alla de kunde komma ). Det är så kul att ha alla samlade vid matbordet ibland. Det är sånt som var "vardag" förut men nu när de stora inte bor hemma längre är det extra kul varje gång det händer.



Och till fikat efteråt behövs det något gott, och även något som går snabbt att göra eftersom jag jobbade på dagen och inte hade tid att förbereda något.



Och då är en marängtårta perfekt!


Färdiga marängbottnar, vispad grädde, färska hallon och lite riven vit choklad!

Enklare kan det knappast bli och somrigt och gott blir det!

Ha nu en riktigt skön helg allihopa!

Vi ses snart igen.

Kramar från

Carina

5 kommentarer:

Patricia sa...

Åh va sugen jag blev på marängtårta, det är så gott...funkar även att lägga vaniljglass emellan...mmmmums!

Sött fat du fått tag på, och lyckat med matchande assietter... =)

Ha en skön helg!
Kram Patricia

Mejrams! sa...

Gud så gott, det hade smakat fint just nu till mitt kaffe. Ha det gott i helgen!/Kram Merja

Hanna sa...

Fina tårta och vackra blommor.
Hanna

Vita små hjärtan sa...

Tänk så glad man blir o hitta nåt man vill ha! Å blombilder blir det mycke nu hos alla, fantastiskt! Passa på o njuta...
Kramar Agnetha

Thesèse sa...

Hahaha det där tårtfatet stod jag o tvekade på om jag skulle köpa eller inte. hade inte råd då och åkte tillbaka vid senare tillfälle.. men då var det borta! och nu vet jag ju vem den nya ägaren är... hihih. kram T