måndag 31 augusti 2009



Home sweet home




Ja, det stämmer så bra. Efter några dagar i storstan är det riktigt skönt att komma hem till lugnet igen.

( Hjärtat finns förstås snart att köpa hos oss i butiken )

Men det har varit otroligt inspirerande och roliga dagar på Formexmässan.

Jag är full med inspiration och har hittat mycket fint som vi har köpt in till Slottsboden

Jag har även sprungit på många bloggvänner och i fredags blev det lunch tillsammans med
goa Kicki, härliga Katarina och hennes syster och LantlivsAnette med syster.

Sååå himla kul med ett litet avbrott i alla inköp och få sitta ner och surra en liten stund.



Lila är en färg som kommer stort i höst och till jul och det syntes i många montrar.

Jättesnyggt ihop med vitt, zink och fattigmanssilver.




Jag har ju redan snöat in på lila, det har ni sett tidigare, och nu kommer det mer till butiken i den här härliga färgen.



Den här härliga korgen kunde jag inte heller motstå, visst är den läcker med blommor?
Funkar även som tidningskorg. Och småskyltarna som syns kommer också hem snart.



Och idag är det sista augusti... det känns lite vemodigt att sommarmånaderna svischat förbi så snabbt!

Idag har vi öppet som vanligt 12 - 16

men från och med september har vi nya hösttider i butiken.

Onsdagar 16 - 19
Torsdagar 12 - 16
Lördagar 12 - 16

Övriga tider har vi öppet enligt överenskommelse.

Och nu kör vi igång med våra "kundkvällar" igen. Boka in en kväll tillsammans med dina väninnor, jag bjuder på kaffe och te, värdinnan tar med sig fikabröd och ni har butiken för er själva.
Specialpriser på utvalda varor som enbart gäller den kvällen.

...................................


Ha en bra start på nya veckan!


Kramar från


Carina


10 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Ååå jag förstår att du haft en härlig helg. Bland vackra inspirerande saker och trevligt sällskap! Vad kul och träffas så där.
Ha en bra vecka.
Kram Agnetha

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Jaa, tack för senast, det var sååå roligt att träffas, hoppas bara att du inte tyckte att jag surrade för mycket..fniss..jag vill säga såå mycket på kort tid..alla är ju stressade på en mässa..
Vad fina inköp du har gjort, blir härligt då du lägger ut allt sen i din butik !!
Ha dte gott
Kraaam Anette

Min Skattkammare sa...

Hallå Carina!
Jag tackar också för senast!!
Det är alltid lika kul att ses, och så springer vi på varandra i någon monter, och då är det så mysigt med ett bekant ansikte! :o)
Hi hi...
Det är inte utan att det skulle vara skönt att ha fler dagar på sig, få se nästa gång....kanske.
Jaha, då väntar man med spänning vad som ska dyka upp i Slottsboden!
Ha det så bra, vännen!
Kram Kicki

Marie sa...

Så mycket att se, och vackert. Det är ju skönt att ha något vackert runt sig inne, nu när hösten närmar sig - och vintern finns ju också där bakom ett hörn. Ljus inne, mysiga stunder i soffahörnet, något gott att dricka - det gäller ju att finna de goa stunderna oavsett väder och årstid. Kram och önskar dig en skön vecka.

Lissboden sa...

Det är jättefint med lila men jag köpte tyvärr inget till min lilla butik. Då kan jag rekommendera dem att handla av dig istället.
Korgen gillade jag mycket. Jag är väldigt förtjust i just korgar, de är användbara till så mycket.
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

Patricia sa...

Kan tänka mig du sett en massa fina saker...och fått massor med inspiration.. =)

Kram Patricia

katarina sa...

Hallå min vän!

vill tacka för i fredags...det var så mysigt att sitta ner en stund.
Synd att tiden går så fort bara...
Nu är du väl värd att trapap ner lite o ha lite lediga dagar.
Det passar ju eg. rätt bra ihop med hösten då man gärna kurar ihop sig under ne filt med tända ljus.

Jag hoppas jag kan komma swischandes till dig nån fredag här framöver...det vore så kul att få sitta ner o fika en låååång stund!
Kraaaam katarina

Nyanser av vitt sa...

Vad mycket fint du har köpt in till butiken.
Ha en fin kväll.
Kram Agneta

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Oj, så kul med mässa och en massa fint har du köpt in förstår jag.....ska genast kika in i webbutiken.

HA nu en skön vecka!
MiaMaria

Sunnanvind sa...

Hej! Vad kul att lila är en färg som kommer, jag gillar verkligen den just för att den är så fin att kombinera med basfärger som vitt, grått och svart. Ha en bra vecka!

Hälsningar från en annan Carina