onsdag 11 november 2009

Jultextilier...





Jag tycker det kan vara svårt med gardiner till jul. Jag vill hänga upp dem till advent
och kunna ha dem över julen utan att tröttna.
Och därför blev jag så glad över den här julserien i textil, den känns alldeles lagom
tycker jag. Enkel, men ändå "julig".
Bilden är från en hörna i butiken.
Gardinlängderna ligger i 2-pack och det finns även en kappmetervara i serien
som jag har missat att fotografera ( gardinkappa med knyt upptill, kostar 129:- / m)
Allt finns i vår webshop, det ligger bland annat under "nyheter".



Liten, lättplacerad duk med ett broderat hjärta.


Och fina stolsöverdrag med hjärta på.
Lite rött vill jag gärna ha till julen, och så massor av skogens gröna.



Helt underbart kuddfodral med broderi, en liten "mormorskudde".
Till fyllning använder jag Ikea´s billiga sovkuddar ( 12 el 14 :- ) och klipper sönder
för att använda till stoppning i kuddfodralet.




Advent närmar sig, och lite av skogen har flyttat in hos mig i vardagsrummet.
Jättekupan i glas finns att köpa hos oss i Slottsboden
och den är så kul att dekorera i!
En liten hyacint hamnade också under kupan.



Fågelburen som stod på bordet förut har fått flytta på sig ett tag.



Nu har vi fått hem en ny sändning med kyrkoljusstakar igen,
vita med grå detaljer och antikguld. Flera är redan förhandsbokade ,
och jag har mailat till alla er som vill hämta dem i butiken. Övriga skickar jag till idag.
Men några stycken finns kvar och väntar på nytt hem.
Kvällsöppet hos oss i slottsboden idag, 16 - 19.
Ha nu en alldeles underbar onsdag , ta hand om er och njut av livet!
Kramar från Carina






10 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vilka vackra lagom jliga textilier du visar... Vill ha!

Tänkte komma förbi dig, endera dagen. Men då följer nog voffsingarna med. Kan ju inte lämna Trasselsudden ensam :)

Anonym sa...

Så fina gardiner, precis lagomt juliga! Jag har varit på jakt efter nåt snyggt till min a köksfönster (3 st) men tror att jag använder mina gamla denna jul för att först kunna köpa nya gardiner till v-rummet ( 5st fönster) Känns som att dte kommer att kosta en hel del :)

Så fint du har pyntat i butiken förresten, jag har precis börjat i min butik, var tvungen att vänta till efter farsdag för vi har så mycket blommer ute i butiken den helgen.

Kram Pernilla

Patricia sa...

Åh va fina textilier...jättevackert broderi!!

Och den glaskupan var ju för härlig! Massa fint som vanligt! =)

Ha en skön onsdag!
Kram Patricia

Vit som snö sa...

Ljuvliga textilier! Perfekt för den som inte vill "överpynta" i fönstren.
Kram Cilla

Sjabbig men chic sa...

Ja, lagom är bäst och de där textilierna är alldeles bedårande. Skulle nästan kunna ha dem året runt.;)

Kramis Lisa

Min Skattkammare sa...

Hallå där vännen!
Åhhh, vilka fina gardiner m.m med hjärtanen, verkligen underbara!
Har du också en hundvalp? Den där lilla vita ljuvliga saken? ;o)
Jag är så himla jäktad och förvirrad så jag hinner inte alltid läsa på bloggen....tittar bara på bilderna.
Ha det så gott och lycka till med julförsäljningen!
Kram Kicki

Marie sa...

Här var det så mycket fint idag. Lite så där lagom juligt. Vilket bra tips till kuddarna, med tanke fyllning. Smart.

Stor kram

Lissboden sa...

Jättefin serie du köpt hem. De kommer säkert att bli en storsäljare. De var alldeles lagom juliga som du skrev och hjärtan tycker vi ju alla om.
Lycka till med försäljningen av dem nu till advent!
Kram/Maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så fint !! lantligt o charmigt!! Sött med det gröna i glaskockan med;))

Kramis

Sallys hus sa...

Hallå där!
Åååå Carina så mycket fint...jag sitter här o suckar...
Kuddfodralen o stolsdynorna med hjärtan..ååå...
Så fint du gjort under glaskupan och vilken fin adventsljusstake i butiks fönstret...men mest säger jag åååååå till lillkillen.....himmel så söt han är!! Vilken liten ullboll!
Å va mysigt det lät att gå ut o busa i lövhögarna...
Jag börjar ojja mig över att Sally kommer vara ledsen o gråta efter sin mamma i början.....
Vännjer de sig snabbt???

Ha en mysig helg nu, kraaaaaam Katarina