måndag 30 november 2009

Adventstid




Hoppas ni har haft en mysig adventshelg och hunnit njuta en stund med tända ljus.
Här har helgen gått i rasande tempo, men det är ju så när man har kul!
Tack till alla glada kunder som har besökt oss i helgen och förgyllt vår butik!
Jag blir alltid lika glatt överraskad över att sååå många kommer till oss,
och det är så inspirerande att möta alla glada kunder!
Vi har även hunnit med mysiga kvällar tillsammans med nära och kära,
tända ljus och god mat förstås.
Adventsljusstaken i köket blev en rund variant i år, jag hittade den i en av jullådorna
och tyckte den passade bra nu i år när det är en hel del röda detaljer i köket.


Här är ännu en liten söt minivas/kruka i fattigmanssilver som vi fick hem i slutet av veckan.
Lagom stor för en ministjärna!

Det röda gör sig fint ihop med silver!



Och den är också fin som lykta! Det är ett vackert mönster på den som är
svårt att få fram på fotot.





Och jag är jättesvag för burkar av alla de slag!
De här är superläckra att fylla med gott!

Fin text är det på dem, Biscuits på den stora.





Och Chocolate på den mindre burken.

( Finns ett fåtal kvar i butiken, 249:- resp 179:- )




Söndagskvällen avslutades med adsventsfika och pepparkakscheesecake.
Receptet till den såg jag på "Pernillas jul" i förra veckan ( www.recept.nu )

Och idag är det måndag och nya tag som gäller.
Jag kommer att packa paket och skicka runt om i landet till alla er
underbara som beställer varor från vår webshop
Och du vet väl, att om du ser något här på bloggen som ej finns med i webshopen
så går det bra att maila till mig ( info@slottsboden.com )

Ha nu en riktigt bra start på nya veckan som går över till december månad
imorgon!

Tack för att du tittar in här!

Kramar från

Carina







7 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Tack för receptet på Mexitårtan, den skall absolut testas en dag.. Så fina burkar att förvara kakor och choklad i..

Njut av dagen..

Kram
Mia

Marie sa...

Blev också lite sugen på att testa receptet på cheesecake med pepparkaka. Gillade dina burkar för småkakor, hade passat till mina julbiscotti. Kram

Marita sa...

tack! vad roligt att du tittade in till mig! Håll tummarna på att det är någon som vill ha mina alster! Gullig du är som gör reklam för oss!
kram, Marita

Vit som snö sa...

Hej Carina!
Gissa om det var lilla julafton här hos mej igår då?!!
Vilka ljuvliga saker alltihop!!!
Burken är sagolik, jag älskar ju zink! Och allt fint inuti... te med söta granar, lilla C:et, den ljuva lilla kronan...osv...
Jag hade haft en såå tuff dag på jobbet så det kom som en skänk från ovan:)))
1000 varma tack!!! Jag blev så glad! Kram Cilla

Vita små hjärtan sa...

Så mycket fint! Jag älskar alla dessa vackra glaspokaler med lock! Har en hel del!
Ha de gott!
Kram Agnetha

Lissboden sa...

Vad kul att du har så många som kommer och besöker dig i din butik.
Det är alltid särskilt roligt när den, liksom min butik, ligger lite utanför stan och man inte bara springer förbi. Då vet man att kunderna har planerat ett besök och det tycker i alla fall jag är väldigt roligt.
Dina krukor/lyktor i fattigmanssilver var jättefina.
Lycka till med försäljningen till helgen!
Kram/Maria

shayslout sa...

read the full info here replica designer backpacks home high replica bags top article replica gucci