onsdag 30 november 2011



Nu har jag gjort nya kransar till butiken i olika utföranden och en av dem fick

stanna kvar hemma och hamnade på ytterdörren.


De söta små skridskorna finns hos oss och kostar 20:- paret.

( finns även stjärnor och hjärtan om man vill ha det )


Halmstommar och olika sorters band har vi också om du vill pyssla ihop din egen

krans!






Jag fortsätter att "jula" hemma. Fick tag på så söta konstgjorda granar med små

kottar och de hamnade i fönstret inne i vardagsrummet. Nu känns det som om skogen

har flyttat in!






Än finns det några adventsljusstakar kvar i butiken att fynda med 20% rabatt.

Bland annat denna som heter Lyra.





Här om kvällen bakade döttrarna och jag pepparkakor i mängder.

Vi gjorde nästan bara små minifigurer så det blev många plåtar. Ganska pillrigt,

men de blev väldigt söta!





Vi gjorde även några "pinnar" som vi penslade med ägg och strödde pärlsocker på.

De blev riktigt goda tilltugg till glöggen! Jag har sett det tipset i någon av alla dessa

jultidningar som jag har hemma men minns inte i vilken.


Kvällen avslutades förstås med provsmakning och en mugg glögg.


Nu ska jag greja undan lite hemma innan det är dags att åka ner till butiken och

packa paket som ska skickas runt om i landet. Blir så glad över alla beställningar

som trillar in!


Idag har vi öppet för Dig 14 - 18


Välkommen!


Tack för att Du tittar in här! Vi ses snart igen.


Kramar från Carina













3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vilken fin krans du gjort..

Och vad fint ni har det i era fönster.. Så vackra ljusstakar..

Ha nu en fin dag..

Kram Mia

Patricia sa...

Jag tänkte jag ska hinna in till dig någon dag men va sjutton dagarna är fullbokade med behandlingar och annat nästan fram till jul...

De där pepparkaksstickorna med pärlsocker lät intressant, det ska jag nog prova .. =)

Ha det bäst!
Kram Patricia

Cecilia sa...

Vilken fin krans du gjort! Själv har jag inte haft tid att göra någon krans till dörren, så igår när jag var på julmarknad köpte jag en. Tror det är första året jag gör det!
Ha en mysig andra advent!
Kram Cecilia.