torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan



Julens dofter är härliga. Jag har gjort ett litet fat som står i köket och sprider en

ljuvlig doft. Några dekorerade pepparkakor, kanelstänger, apelsinskivor och anisstjärnor

på en bädd av grönt.

Jag skivar upp färsk apelsin som jag dekorerar med, den torkar efter hand och så kan jag

byta ut några skivor då och då. Stjärnorna byter jag också ut lite då och då när jag vill förstärka dofterna.




Den här julen har jag fått dille på grisar, både högt och lågt. Jag vet att många pratar

om att årets julsak är flugsvampar men de har jag inte "sett". Istället dras jag till grisar!

Och söta ska de vara! Igår fick ni se en skymt av en söt änglagris som fanns i påsen

" till gottegrisen". Hittar tyvärr ingen bild på enbart den.


Dessa söta julgris-stakar fick följa med hem från grannstaden här om dagen.






Här är en annan nykomling som jag hittade på någon butik, kommer dock inte ihåg var?

( Kanske var det i Nora? )





Och så ramlade jag över dessa små godingar när jag skulle köpa med mig fika hem

till glöggbjudningen och självklart fick de följa med hem. Mintmaräng med choklad på

baksidan, så söta ( i dubbel bemärkelse! ).

Lortgrisar kan man nog också kalla dem för chokladen hade kladdat av sig på dem när de

låg i påsen så de ser lite lortiga ut.

Idag känner jag mig lite vemodig..., det är sista dagen vi har öppet för denna säsong

och det känns alltid lite konstigt. Jag kommer att sakna alla glada och trevliga kunder som

hälsar på oss. Men tiden brukar gå fort, snart är det VÅR och då öppnar vi igen!



Igår trillade det in extra många beställningar på julkorgar så det ska fixas nu

innan öppning och vi gör förstås flera extra till er som tittar in idag och behöver

en presentpåse.


Vi har sänkt priset på mängder med JULsaker och idag REAS de sista julträden

ut till HALVA PRISET.


Varmt välkomna till oss!


Ha det så gott nu! Vi ses imorgon igen!


Kramar från Carina






2 kommentarer:

Patricia sa...

Men gud så söta de där maräng-grisarna var .. hi hi.

Förstår att det känns konstigt att stänga igen butiken för säsongen. Men som sagt, tiden går fort och snat är det vår och lite skönt med lediga dagar är det ju med trots allt .. =)

Passar på att önska er en riktigt God Jul om vi inte hörs innan .. =)

Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Så söta och fina grisar.. Svamparna har jag inte heller "sett" jag plockar väl till mig det när inga andra har sådana, ett år.. Ha ha..

Ha nu en fortsatt bra dan före dan..

Kram Mia