fredag 9 december 2011

Julgotter och små fynd



Så här ser det ut hemma på köksbänken just nu. Bakbordet fick komma in i värmen

en stund igen och fylldes med lite smått o gott. Gamla skärbrädor i porslin som jag fyndat

genom åren, sötaste lyktan ( rivjärnet ) som jag köpte hos Kicki förra året, min

fina terrin som är fylld med hyacinter, vågen som jag fått av käre mor för

längesedan och så länga kanelstänger som jag köpt här






Nu bakas det kanske lite extra ute i stugorna och visst är det kul med fina tillbehör då?


Vispskålar finns hos oss i butiken i flera olika färger och det gör även andra små fina skålar.








Har du inte lust att baka så har vi mycket gott i butiken just nu!





har nyss varit hos oss och levererat mängder med gottigt! Ser ni "limpan" på bilden?

Det är mandelmassa med cognac o russin som är överdraget med choklad. Finns även med rom och tranbär. Jättefina att skiva upp i små bitar till gottebordet.

Marsipangrisar i olika storlekar har vi också fått hem och hon har bakat sirapskakor,

chokladsnitt och mandelmusslor! Självklart har vi fyllt på med hennes mumsiga chokladklubbor också, sååå goda att doppa i kaffet!

Den fina skärbrädan i porslin har vi hos oss i Slottsboden och den kostar 59:-






Jag lovade ju att visa mina fynd som jag "hittade" när vi var i Nora och här ser ni den

ena. Äntligen fick jag tag på denna kaffeburk! Har sett dessa burkar med andra texter många gånger men har velat ha just kaffeburken och så bara stod den där en dag!


Nu är den fylld med kaffebönor och står hemma på min lilla reda.





Det andra "fyndet" ( kanske fel att kalla det fynd, men för mig var det ett fynd även om

det kostade en hel del ) är den här söta plåtburken. Nu är den fylld med enris och står

på en hörnhylla i köket men den kommer nog att fyllas med annat sedan.



Och jag är så glad, jag har gjort ännu ett fynd! Något som jag letat efter i många

år har jag plötsligt fått tag på! Vet inte riktigt när jag ska kunna åka och hämta det bara... ,

troligtvis får det vänta tills efter jul för det är en liten bit att åka och tiden känns

knapp nu före jul. Visar er sedan när jag har det i tryggt förvar.



Nu väntar en ledig fredag som ska fyllas med julklappsinköp och annan shopping.


Vad ska du göra?


I helgen har vi öppet i butiken och har du vägarna förbi är du


VARMT VÄLKOMMEN!!!


Tack för alla rara ord om vår renovering! Nu önskar jag er alla en riktigt skön

adventshelg med massor av mys!!!


Kramar från Carina












1 kommentar:

Vitspets sa...

Vilket fint litet rivjärn från kicki . Kul jag har kollat på din kaffeburk i Nora den är sååå fin . Roligt att du köpte den Ha en trevlig helg Kram Karina