onsdag 11 februari 2015

En doft av vår och nybakat...


Som små solar slår de ut en och en och sprider glädje hemma i köket!

Och de senaste dagarna har den riktiga solen visat sig på den blå himlen och
det är såååå skönt!  Jag njuter för fullt och älskar att det blir ljusare ute och 
dagarna blir längre o längre.... Nu har vi en härlig tid   f r a m f ö r  oss ;)


Jag omger mig med mycket blommor, det får mig att må bra och här är tulpanerna 
som jag köpte för en vecka sedan och som ni även såg i förra inlägget. Nu har jag 
kortat ner dem rejält och bytt vas och de står sig säkert i några dagar till :)


Små lökväxter är också mysiga att ha i kruka, så spännande att se hur de slår 
ut lite mer för varje dag ;)



Igår kväll kom jag på att vi hade slut på frukostbröd i frysen och det kändes inte 
så lockande att ge sig iväg och handla... Istället blev det en titt in i kyl och skafferi och 
se om ingredienser fanns hemma till att baka. Och se det gjorde det!

Och det går ju så fort och är så himla enkelt att röra ihop och varje gång undrar 
jag varför jag inte gör det oftare? 
Det här är en typ av filmjölkslimpor och just de ingredienserna finns så gott som 
alltid hemma hos oss. Ingen jäst behövs utan istället är det bikarbonat och det är 
sånt som kan ligga ett tag i skafferiet. Likaså finns oftast några sorters mjöl ( och där går 
det lätt att variera ) och så bara vanlig filmjölk. 

Rör ihop och så in i ugnen en timme och en ljuvlig doft sprider sig i köket...


Och nu blir det frukost med nybakat bröd.... mums! 

Idag har vi butiken öppen igen och ni hälsas hjärtligt välkomna av Eva!
Öppettider ser du här
Jag är ledig idag och ska åka iväg en stund och pussa på barnbarnet ;)
Men några jobbärenden blir det på vägen förstås....

Men först ska jag rusa över till "grannen" . Så himla bra att bo nära 
Möbelsalongen ;) Igår la hon upp en bild på instagram som jag nappade på direkt,
så nu ska jag springa över och titta och jag hoppas de kommer att passa :)
Vad det är visar jag er sen ;)

Ha en alldeles underbar dag så ses vi snart igen!

Kramar från Carina


Inga kommentarer: