fredag 12 augusti 2016


Hello sunshines!!!

Fredag, solen strålar och en hel helg framför oss;) Kan det bli så mycket bättre?

Jaaa, för vet ni vad? Jag har sovit 6 timmar i sträck, känner mig nästan som en "ny"
människa. Jag brukar varken skriva eller prata om hur jag mår men mina närmsta vet
förstås att jag har mycket ledvärk och jätteproblem med sömnen. Brukar oftast somna fort
när jag lägger mig men sen sover jag bara korta stunder och är uppe flera timmar
varje natt:(   Men gissa om det känns skönt att få 6 timmar sammanhängande sömn!
Och ännu bättre, det hände för ett par nätter sen också! Happy!!! 

Vad  hittar ni på i helgen?  Har ni ätit kräftor än?


Vi tjuvstartade på semestern. Blev sådär spontant sugna på kräftor 
så jag svängde iväg och handlade hem nykokta Hjälmarekräftor.
Kvällen var en sån där magisk varm sommarkväll, alldeles lugnt och stilla ute.
Jag dukade ute i trädgården.


Till färska kräftor behövs inte så mycket tillbehör. Kex och en god ost räcker
långt. En liten "hemlagad" Västerbottenpaj från charken på Ica blev det också;)


Kanske vore något till fredagskvällen igen? Har inte planerat något än.
Ledig fredag väntar och jag ska strax ge mig iväg och fylla kylen och fixa
lite andra ärenden.



Men det går nog inte att sitta ute i trädgården tror jag? Brrr, den här veckan har 
varit kylig och även om solen tittar fram på dagarna så blir det inga jättevarma
kvällar. Och i morse var det endast 5 grader när jag vaknade.... Känner mig inte 
riktigt redo för höst än....Så vi kör på sensommar istället och hoppas på många 
fina dagar till! 


Igår fick vi en ny jättesändning med vackra lyktor till butiken. Både kära
favoriter och en hel del nytt som jag inte hunnit fotografera än. 

Och nyss hörde jag hur lastbilen var här på gården och ställde av ännu en pall
med varor! Jag ska ge mig ut och lassa in det i bilen och köra ner till Susanna
så hon kan packa upp under dagen ;) Det händer grejer hela tiden hos oss i butiken 
med nyheter som trillar in! Och det tackar vi alla våra glada kunder för!!! Utan er som
kommer och shoppar blir det ingen butik. Känner mig så  glad och tacksam över det!

Ha en alldeles underbar dag och en supermysig helg!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: