fredag 3 mars 2017


Hej fredag och en härlig helg framför oss!  Jag sitter här med  kaffekoppen och 
laptopen och börjar dagen lite lugnt. I och för sig har jag redan rivit ur alla sängkläder,
starta tvättmaskinen och röjt runt lite i köket men nu blir det lugnt en stund innan det är dags 
att fortsätta ge hemmet lite extra kärlek. 
En stor maffig hortensia fick följa med hem från blomsterbutiken och nu hoppas jag att
jag kan hålla liv i den några dagar i alla fall ;)



Hortensia är en av mina största favoriter men jag vet att det är svårt att klara 
dem inomhus, det brukar funka mycket bättre när det går att ha dem i uterummet.
Men man kan faktiskt se den som en helgbukett ;)

Ja, den här veckan har det kommit flera fina leveranser till butiken. Påsken smyger
sig in mer och mer.



Hur fina är inte dessa?  En liggande tupp och höna, bulliga och goa ;) Hönan har vi lagt på 
en krans så det ska se ut som ett rede :)



Jättefina krukor i plåt, vita med guldkant har också packats upp. Superfina till alla 
sorters blommor men här fick det bli en liten gul solstråle,  tete a tete och en vit pärlhyacint.


Ett set med tupp och höna ( 159:- /set ) 



Fina porslinsägg att fylla med något  i guld o vitt....



......och i silver och vitt .

Mycket mer hittar ni hos oss i butiken så varmt välkomna till oss och hälsa på!!!



Jag plockade in några körsbärskvistar i förra veckan och nu är de fyllda med
gröna skira blad. Vårkänsla inomhus även om vi vaknade till ett vitt täcke utanför 
i morse. Men det har snart töat bort ;)

Ha en härlig dag och en fin helg! Jag såg att klockan rusade iväg, jag har en tid att passa kl 9 
så bäst att ge mig iväg.

Kram kram från Carina

Inga kommentarer: