onsdag 12 april 2017

Tacksamhet


Godmorgon så här mitt i påskveckan! Dymmelonsdag är det visst idag :)

Bilden ovan är min köksbänk hemma, jag gillar att omge mig med grönt :)

En tomatplanta fick följa med hem i förra veckan och det är mysigt att kunna 
knipsa av en tomat allteftersom de mognar.  Lökväxter är något jag är storförbrukare
av och de finns lite överallt i huset :) Kostar inte så många kronor att köpa men sprider
mycket glädje!



Färska  kryddor är något annat jag tycker om att ha på köksbänken. Just nu samsas 
oregano, persilja och timjan i tråget :)

Idag är det mycket på agendan och jag vet inte riktigt hur jag får ihop det men jag 
tänker som så att det löser sig :)  Väldigt glad och tacksam att jag vaknade pigg och 
utvilad i morse efter en god natts sömn ;)

Positiva tankar och vibbar gör att allt går så mycket lättare tycker jag. Hur tänker ni?

Det klassiska testet är väl hur man ser på ett glas fyllt till hälften?
Halvfyllt eller halvtomt?

Jag menar att när allt hopar sig och man inte känner att man hinner med riktigt....
Då är det lätt att känna sig otillräcklig och tänka på allt som blivit ogjort. Men jag vänder 
på kakan istället och tänker på allt jag faktiskt HAR gjort :)



Härliga promenader är livsviktiga och inget jag prioriterar bort.


Nu är det mycket förberedelser inför påsken och årets Konst och kulturrunda och jag 
ser fram emot härliga glada dagar i butiken. Varmt välkomna och låt er inspireras!

Här måste jag dock flika in en liten tanke...... Mycket prat just nu om kommande väder och
vind, oj, oj, oj, aj,aj, aj.......men vet ni vad? Det är VÅR  nu och vad gör väl lite blåst och regn 
OM det nu skulle bli så?  Hos oss inne i butiken har vi det varmt o gott och det är vi glada och 
tacksamma för!  Inne hos oss i butiken vill vi sprida glädje, posivitet och värme samt mängder
med inspiration och jag hoppas att ni känner det! 

( På tal om "sprida glädje och posivitet" i butik  så har jag ett skräckexempel att berätta om
vid ett annat tillfälle )




Hur glad blir man inte över dessa som bildar en blå matta av blomsterglädje?


Och allt det ljusgröna skira som knoppas?

Nu är kaffestunden över och dags att gå ut på en av de livsviktiga prommisarna;)

Allt gott till er! Njut dagen och ta hand om varann.

Kram kram Carina

Inga kommentarer: