onsdag 22 april 2009

Nytt, gammalt & hantverk


Lite nytt (gammalt) på bordet i hallen.





Jag hittade en kruka på loppis som känns lite för prålig för mig...

men efter några drag med penseln på den så känns den bra!





Vad kul det är att kunna förändra saker! Och jag gillar när det går snabbt!

.....................................................

Mycket nytt har kommit hem till butiken, än har jag inte hunnit med att lägga in allt i webshopen men jag lägger in litegrann allt eftersom.




Handgjorda "knoppbrädor" i 3 olika längder. De är vitmålade och vill man "shabba" till dem så är det bara att ta fram sandpappret. Finns även en kortare med 2 krokar och en längre med 5 krokar.


Minilyktan till vänster 45:-, klämma 29:-, hjärta 15:- och "flasklyktan" med blommor 80:-





Och titta vilket fint kakfat! Passar så bra ihop med favvolyktan som jag visat förut!



Konstigt nog så kändes det som jag behövde ännu ett kakfat hemma...

Det finns fortfarande några stycken kvar i butiken ( 325:- ) och det här ska jag kolla om det går att kompletteringsbeställa.

Idag är det gråmulet ute, passar bra när jag har en massa grejer att fixa med inomhus. Jag har rört till det så väldigt just nu, håller på med lite av varje... Målar några saker där, plockar undan vinterkläder, tar hand om stryktvätt och röjer i skåp. Allt på en gång. Men idag blir det till att slutföra några projekt och städa. De har lovat värme och sol från och med imorgon och då vill jag vara redo!

Ha nu en fin onsdag och tack för att just Du kikar in här!

Kramar från

Carina

5 kommentarer:

Patricia sa...

Vilka söta små lyktor du fått hem, och hjärtat gillade jag.

Jag är som dig, gillar inte för pråliga saker men krukan/skålen blev ju supersöt med lite vitfärg.. =)

Ja det är ju nu det roliga börjar, att piffa o puffa. Visserligen är vi ju inte färdiga, ska åka och titta på golv idag och beställa hem tak- och golvlister och fönsterfoder men väggarna är ju klara så det går att hänga upp saker.. =)

Så "Plättarna" trivs ute med, det var ett bra tips, ska jag försöka komma ihåg för de var roliga växter, jag har sett dem förr men aldrig ägt någon själv... =)

Idag ska jag fixa lite med gardinerna i trappen innan jag far till V-ås och kikar efter golv.

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Marie sa...

Vackert kakfat. (och härligt rosa kakor) Blir för varje gång jag är inom här, mer och mer sugen på att få till ett besök i din butik. Får se om det kan bli en tur i sommar. Kram

Vita små hjärtan sa...

Så fint! Å vilka bakverk...mums... Kram

Mamma C sa...

Tänk vad lite färg kan göra susen. Tycker oxå den blev bra mycket bättre nu. Söta lyktor du säljer. Ha en bra helg. För nu kommer värmen.
Kram mamma C

Golden&Vitt sa...

Krukan blev sååå vacker när du penslat lite:)
Nu måste jag gå och kika vad knoppbrädorna kostar, skulle passa in i mitt sovrum:)

Ha en bra dag/kram annika