måndag 6 april 2009

Vår på riktigt och lite nyheter !


Ja, nu är den efterlängtade våren här på riktigt!
Den kom smygande förra veckan, och i lördags hade vi ett riktigt ljuvligt vårväder med sol.

Och ett säkert vårtecken är att vi flyttar ut.

I lördags storstädades det i uterummet och jisses vad mycket saker som hade hamnat där under vinterhalvåret! Men nu är de borta och vi kan äntligen sitta därute igen!

Årets första måltid i uterummet känns alltid lite extra.



Här håller jag på och dukar för fullt.




I en gammal terrin samsas påskliljor och några små vita kycklingar.



Senare på kvällen blev det fika i uterummet.

Och här ser ni även mitt loppisfynd för en tjuga - träbrickan och kupan. Brickan var träfärgad men har fått lite färg på sig.

Och lyktan som står på bordet är min nya favorit! Vissa saker som kommer till butiken känner jag lite extra för och den här är en sån! ( Pris 185:- i Slottsboden )

Och lite sol i rabatten tittade fram - tussilago!


Engelska pelargoner i vitt, en favvis! Här står de i en fin trälåda med 2 fack som kom hem till butiken i förra veckan, den är så fin med ett brunt handtag ( som knappt syns på bilden ). Jag tror att jag ska prova att texta något på den.

..........................



Massor med fina smycken från Pearls for girls har kommit hem.



Det är så många som är fina, svårt att välja en favorit men som tur är har de bra priser så det behöver inte svida i plånboken. En annan kul detalj är de lösa berlockerna som finns att köpa, på så vis kan man enkelt ( och billigt ) förnya sitt halsband. Nya smyckena läggs in i webshopen under dagen.

Och solen den fortsätter att skina! Nu ska jag sätta mig ute med en mugg kaffe innan jag tar itu med dagens bestyr.

Ha nu en riktigt härlig påskvecka!

Vi ses snart igen!

Kramar från

Carina

18 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Härliga vårbilder från uterummet.
Kram Åsa

Gårdsromantik sa...

Så mycket fint du får hem till butiken!

Här har vi snö fortfarande!

Kram Maud

Patricia sa...

Härligt med uterum, förstår ni mös där ute efter städningen.

Jättefin den där trälådan med handtag...ska ta en närmare titt på den i helgen.. =)

Kram Patricia

Nettan sa...

Vilka härliga bilder fr. ditt uterum....så mysigt !
Våren får det verkligen att " pirra " i kroppen... =0)

Fina smycken du fått in, ska gensast kika in & kolla !

Kram Nettan

Mejrams! sa...

Härligt med ett uterum som man kan duka upp med en härlig måltid. Tänk vad jag kan sakna tussilagon, den finns knappt här./Merja

Sjabbig men chic sa...

Underbart Carina! Vårigt och härligt och smyckena är jättefina.

Kram Lisa

Sallys hus sa...

hallå lilla vännen!
har du åkt hem från alla kartonger än???
Jag ska bege mig nu.....ska äta hos mamma o pappa när jag hämtar barnen...ååå så skönt...nu slipper jag laga mat ikväll...;)
Vad mycket du har hunnit med sen vi sågs...
Målat, städat o röjt..
Lyckliga ni som har ett inglasat uterum att sitta i.
Jag vill att vårt ska vara färdigt nuuuu....det är ju nu man vill kunna utnytja solens strålar i ett sådant. Ja ja...nästa vår kanske....
Men huuu så många fönster jag måste renovera först.
Mysigt ser ni ut att ha haft det i alla fall....;)
Haaaaaaa det!
kram Katarina

Vit som snö sa...

Så vackra saker till din butik!
O det såg riktigt härligt ut i uterummet. Här får vi vänta lite innan våren kommit så långt som hos er! Men jag njuter av alla era fina bilder!
Kram Cilla

Marie sa...

Underbart att flytta ut, och nu ligger det många sköna dagar och kvällar framför oss. De smycken du hade fått in från "Pearls for girls" är så fina, och vilka bra priser. Kram

Tankar tar tid sa...

Blev det ingen tur till Mormors Hus? Kan förstå att du valde att stanna hemma i det fina vädret som var i lördags.
Maken och jag åt korv med bröd ute på altanen och det var jättevarmt i solen. Man riktigt så att snön smälte bort.

Om du tänker åka uppöver någon gång framöver kan du väl höra av dig så kan vi kanske träffas om du vill.

Kramar Christina

PS
Gillar skarpt ditt nya "bling-bling", dvs Pearl for girls smyckena!

Ovala drömmar sa...

Åh vilka härliga foton!
Det uterummet ser ut som lycka för själen, jag önskar jag hade ett uterum också när jag ser dina bilder.

Vilket lyckat loppisfynd, träbrickan och kupan! Jag blev förtjust i både den och lyktan.

Det är himla roligt att se hur olika vårteckensfoton folk lägger upp!

Ha det så gott!
Kram Veronica

Vita små hjärtan sa...

Men å så fint du har i ditt uterum!!! Där kan du verkligen trivas! Kram

Mitt smultronställe sa...

du har alltid så mycke fina blommor!!!! tycker oxå om smyckena pearls for girls jobbar extra i en butik, så vi har dom med. Men de du vissade har vi inte fått än!!!

Ha en bra dag!! Camilla.

Min Skattkammare sa...

Men så mysigt du gör i uterummet, så glada de måste bli, resten av familjen, när du pysslar om dem så där! Jag vill också bli ompysslad! :o)
Jag har inte varit nere i diket än och tittat efter tussilago, men de är säkert framme redan, åhhh så söta de är, alldeles knubbiga!
Så mycket nytt och fint du fått! Jag väntar på leveranser, men jag vet då sjutton vart de tagit vägen.
Må så gott, vännen!
Kram Kicki

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är vårens alla tecken så välkomna!

Så fina smycken, vill gärna ha av dem!:)

Önskar dig en riktigt mysig påskhelg! Kramar!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

Kikar in å önskar er en underbar PÅSKHELG.
Hoppas på en solig å skön sådan
♥ ♥ ♥
Kramiz Nilla

Hanna sa...

Fina bilder!
Hanna

Stina sa...

Vad mysigt med ett ute rum, jag har bara balkong men den är ganska stor synd bara att den inte är inglasad.
Vad mycket fint du fått hem i butiken måste snart komma på besök :)

Ha en skön påskhelg.

Kram Stina