onsdag 20 maj 2009


Nyheter och fikatips...



Lite omändringar igen på bordet.

Igår hade jag en trevlig dag på stan ( V:ås ) tillsammans med en härlig bloggvän

När jag kom hem väntade flera paket från olika leverantörer, så här har det varit julafton igen!

Stora, fina burar har kommit hem i 3 storlekar och givetvis var jag tvungen att prova vad man kan göra med dem! De är så himla fina till dekoration!




En kruka med plättar i luften, min fina madonna som jag har doppat i färgburken och en glaskaraff som knappt syns, men det är så mysigt med sol och slipat glas!




Jag hittade några små fåglar i gömmorna som får bo i buren.


Ett av paketen var från Skultuna mässing och där låg mycket fint som ska fyllas på i hyllan under dagen.




Vi fick hem påfyllning av fina manchettknappar i flera färger med guldkrona.

Kanske kan vara ett presenttips till mannen eller sonen?

...........................................

Kommer ni ihåg att jag tog med döttrarna på en liten utflykt förra veckan när Linnéa hade namnsdag?

Vi åkte inte så långt bort, ca 2 mil till Surahammar till en mysig liten butik och café.


Villa vanilla heter caféet och drivs av 2 härliga tjejer och de öppnade i början av året.


Jättemysig cafédel med en härlig mix av udda möbler, massor med fina detaljer och färskt och gott fika!

Lycka till tjejer!

................

Idag ska jag fortsätta riva i kartongerna och packa upp allt fint som kommit hem så det är i ordning tills imorgon när vi öppnar.

Nu är det långhelg och ledigt för många,

men vi har öppet

torsdag, fredag, lördag och söndag 12 - 16

Hjärtligt välkomna!

Ha en bra onsdag och tack för att du kikar in här!

Kramar från

Carina

6 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

De är så söta dessa burar och pynta dem med så mycket....

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Patricia sa...

Åh vilken fin bur...(vill ha)...och det går ju att pynta dem i oändliga variationer... =)

Ha det så bra!
Kram Patricia

Vita små hjärtan sa...

Gud va fina burar!!! Ja allt du visade va ju fint. Ha de gott/Agnetha

Ingrid sa...

Vad kul att få packa upp varor, det är ju som julafton på sommaren!!

~Livet i byn

Lallis - liv och leverne sa...

Helt otroligt vacker bur:)
Ha en fin dag idag
Kram Lallis

Mamma C sa...

Verkligen en fin bur, och du har pyntat i den fint.
Kram Mamma C