måndag 18 maj 2009

Vår final!!!




Idag är det dags för avslutning på den roliga vårutmaningen som Viveca startade.


Kika in här och se alla som deltar!


Jag har blivit ännu mer medveten om allt som grönskar och blommar runt omkring oss och det har varit kul att se skillnaderna i vårt avlånga land!


Tack Viveca på Humlebacken för ditt intiativ!



Jag gick en runda med kameran igår efter jobbet.





Syrenhäcken framför slottet börjar blomma nu.




Kastanjen har börjat blomma! En av mina stora vårfavoriter!



Jag älskar kastanjens vackra blommor!



Familjen gås på vårpromenad.




Mera syrener och det doftar ljuvligt!


Helgen har gått i en rasande fart men det är väl så när man har kul?

Det har varit full fart i butiken, jag är sååå glad att så många trevliga kunder hittar ut till oss!


Det har varit härliga kvällar med mycket mys, trevligt umgänge och grillen har gått varm!


Hoppas ni alla har haft en skön helg!



Päronträdet blommar för fullt!


När jag vaknade i morse var det grått och mulet men nu ser jag att solen skiner igen så nu ska jag sätta mig ute och äta frukost och bläddra i Leilas senaste tidning som har legat på bordet i flera dagar och bara väntat på att jag ska kika i den.

Ha det så gott!

Vi ses snart igen!

Kramar från

Carina

14 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilka sommarbilder, fruktträd som blommar är en dröm för mig. Men vi bor för långt norrut. Jag får njuta av era fina bilder istället.

~Livet i byn

Patricia sa...

Tänk att blommande fruktträd är så vackert. En granne längre bort på gatan har ett gigantiskt gammalt päronträd och det är helt översållat med blommor nu och är sååå vackert.

Kul att du haft mycket kunder även denna helg, då är det kul att jobba... =)

Ha en härlig måndag, även om det skulle bli lite gråare igen... =)

Kram Patricia

Huset vid ån sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på...underbart med syreener! Snart är det sommar! Ha en fortsattt trevlig vecka! Kram Therese

Mejrams! sa...

Ja, då delar vi passionen för kastanjeträd. Jag tycker de är majestätiska när de blommor, helt underbara. Det känns som ni börjar komma ifatt nu. Kram Merja

Ovala drömmar sa...

Wow så härliga foton! Speciellt på familjen Gås, så sött!

Ja den här vårteckensutmaningen har verkligen öppnat ögonen för de små detaljerna i våren, härligt!

Ha det så bra!
Kram Veronica

Sjabbig men chic sa...

Helt otroligt vad det blommar överallt. Här börjar det precis på att bli grönt.

Kram Lisa

Mamma C sa...

Härliga vårbilder, tänk vad mycket fint som blommar nu. Ha en bra vecka.
Kram Mamma C

Vita små hjärtan sa...

Å så fint det blommar! Å så ljuvligt det är ute nu. tiden kunde stanna till ett litet tag, för att sen bli sommar.... Kram/Agnetha

Märta sa...

Ska till Västerås i helgen hoppas att kastanjen inte har blommat över då. Får jag tid över skulle det vara roligt att hinna ut till slottsboden. Ha en bra vecka! Märta

Anette sa...

Här hemma blommar snart syrenerna. Päronträdet står i full blom likaså maskrosorna med deras fina gula fält.
Snart kommer äppelblommorna att slå ut-

Vacker tid vi har nu i Sverige

kramar @nette

Tankar tar tid sa...

Härliga bilder på blommande träd.
Vilken skillnad det är på grönskan trots att det inte skiljer många mil mellan oss!

Kramar Christina

Vardagens guldkorn sa...

Å vgilka härliga bilder du visar! Visst är kastanjen vacker, det är en av mina favoriter också, lite stort för min trädgård bara =0)
Må så gott! Kram Linda

Lallis - liv och leverne sa...

Vilka härliga bilder:)
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

MiaMaria sa...

Hej!

JA tänk så olika det blommar och grönskar i våra trådgårdar...landet runt....och i din grönskar det för fullt...denna tid är underbar bara att njuta....

Iadga har vi haft sol trots en kall morgon....så lite energi har man tankat....

HA´det så gott och hoppas att solen skiner hos dig Carina!
MiaMaria