måndag 25 maj 2009

Utflykt och lite nyheter...


Vaknade till strålande sol - kan det bli en bättre början på dagen?

I fredags tog våra tjejer hand om butiken och jag tog med käre mannen på en liten tur.

Vi åkte till Ulriksdals slottsträdgård - wow, vilket ställe!


Det fanns sååå mycket fina blommor, jag glömde nästan bort att fotografera men några bilder blev det.



Titta, vilken härlig ros! Den var planterad i en stor kruka och jag blev så kär i den men tyvärr har jag redan glömt bort namnet på den.



Blommor så långt ögat når.



Hm, det dröjer nog innan mitt olivträd har blivit så här stort...

..............................


En hel del fick förstås följa med oss hem.



Bland annat en jättestor mårbackapelargon. Tyvärr lyckades jag bryta av några blomklasar vid planteringen, men det är fullt med knoppar i den så det ska nog bli bra!

Det andra får ni se en annan dag.


Mycket nytt kom in i butiken förra veckan, bland annat massor med fina halsband och armband. De ligger i webshopen nu.







Snygga halsband med ett hjärta.






Ett somrigt armband i härliga färger.


Klart att även småtjejerna ska vara fina! Halsband och armband i ett set för 149:-

....................................

Idag är jag ledig och jag har inget speciellt inplanerat, men det finns förstås massor att ta tag i .

Solen skiner och troligtvis blir det trädgårdspyssel och jag ska nog hinna måla litegrann också. Det är så skönt när man kan hålla till utomhus och palta med färgen.

Ha en fin dag och tack för alla hälsningar!

Kramar från

Carina

6 kommentarer:

Mirry sa...

Vill du vinna en länkning?

Gissa isåfall bilden på vår blogg!

www.arntyochmirry.se

Vita små hjärtan sa...

Oj vilken blomsterprakt!!!! Mysig tur ni gjort!
Kram Agnetha

Patricia sa...

Härligt med en liten utflykt på tu-man-hand med guben.. =)

Och en massa fina blommor, det är ju svårt att låta bli att handla när det finns så mycket fint att välja på, hoppas du snart har nya flomklasar i Mårbackan.. =)

Ja jag hoppas det ska gå ännu bättre till hösten när jag har full kollektion att erbjuda ... ska bli spännande att se hur responsen blir mot innan... =)

Sitter här o laddar batterierna lite inför kvällen. Var iväg med Rim från Zonza i f.m. och handlade allt tilltugg och dryck vi ska bjuda på i kväll och sen hem och packa bilen så det har gått i ett hela dagen idag men nu måst jag vila innan duschen så jag orkar hålla mig på benen i kväll... jäkla förbaskade sjukdom man ska ha så man inte orkar göra det man vill, men men.

Ha en skön ledig dag!
Kram Patricia

Nettan sa...

Nä precis, känner mig inte ett dugg äldre ;), bara barnen som blir det...*haha*.
Framförde din hälsning, sonen tackar & bockar !

Himmel vilket växthus, vill ha allt tror jag !
Kram Nettan

Majas mammelucker sa...

Hej Carina!
Jaa visst är det underbart att få åka i väg på tu man hand och få strosa i en sådan underbart härlig miljö full av vackra blommor..man blir nästan som lite kär på nytt..hihi..
mycket fina smycken du har fått in ..gulligt att även små tjejer kan bli fina..ha en härlig fortsatt bra vecka..njut av det fina vädret..
Kram Maria

susanna sa...

mamma du måste ju skriva att de va en kändis i butiken! hehe