fredag 25 december 2009

En sen julhälsning till er alla!




Hoppas ni har haft det riktigt bra!
Här hemma har vi firat en mysig jul tillsammans med våra nära och kära,
och jag är så glad att få ha alla omkring mig under julen!
Många glada skratt, god mat och godis i mängder och världens sötaste tomte
kom till oss!




Och juldagen är väl helt underbar?
Här råder ett lugn idag, inga måsten, ingen mat som behöver lagas ( bara att
värma alla rester från gårdagen ) och massor med tid till att göra ingenting.
Och det är så himla skönt att inte göra någonting och sen vila efter det...
Jag är så glad att jag har lärt mig njuta av lugnet för så har det inte alltid varit.
Jag tycker om när det händer mycket, jag har alltid massor med saker på
gång och jag har svårt för att sitta still !
Men idag släpper jag allt och bara umgås med familjen.
Nu ska jag krypa upp i soffan, jag har nyss bryggt en kanna julkaffe och det
doftar underbart här i köket. Till det ska vi smaska på massor med god choklad!
Kalorierna får vi tänka på sen!
Läste någonstans att det är inte mellan jul och nyår som vi lägger på oss
alla extrakilon utan det är mellan nyår och jul.
Ha en fortsatt skön julhelg!!!
Julkramar från
Carina

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

En riktigt fin fortsättning på Julen önskar jag dig, goa du.
Kram Lallis

Photo by Maria sa...

Så sant det där med kilona.. Så efter nyår MÅSTE jag sätta fart med att få bort mitt sockerberoende.. Måste jobba stenhårt..

Skön jul ni verkar ha haft och även denna härliga lugna juldag..

Kram
Mia

Lissboden sa...

Vad härligt det låter att du kan ta det lugnt. Det har vi också gjort här i huset.
Ha en härlig fortsättningen på julhelgen!
Kram/Maria

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mysigt...jag håller helt och hållet med dig, Juldagen är den bästa dagen..lugn och ro !!
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

Patricia sa...

Vi har med haft en härlig jul och nu är det flera lediga dagar kvar...så skönt att bara vara, umgås med nära och kära och äta o dricka gott!

Kalorierna tänker jag med ta tag i efter nyår..för vi har massor med godis hemma.. hi hi.

Kram Patricia

Kamomilla sa...

Så sant så sant, det där med kilona... ;)
Ha det gott!
Kamomilla