onsdag 9 december 2009

Stämningsbilder...



... ja, det är inte lätt att fotografera i mörker.
Men jag har ändrat om lite på "öppna spisen" och så här ser det nu.





Ljus i mängder och ännu en liten gran.



Köpte mig en stor hjärtformad murgröna, jag är svag för hjärtan.





För att få lite "vinter"känsla så sprejade jag lärkgrenar med snö på burk.



Ute är det mörkt hela dagarna och just nu regnar det...
men jag försöker hitta stämningen inomhus.

Julmusik i bakgrunden, massor med tända ljus och idag ska jag baka innan
det är dags att öppna butiken. Doften av saffran brukar väcka julkänslorna.




I butiken är det full fart, klappar slås in, ordrar packas och skickas runt om
i landet, vi träffar massor med glada och trevliga kunder.


På kvällarna finns vi på plats och har "kundkvällar" och det är jätteroligt!
Det går till så att en är "värdinna" och tar med sig sina väninnor till oss på
kvällstid och då har de butiken för sig själva. Skönt att få strosa runt tillsammans med väninnorna i lugn och ro. Vi har alltid olika extra erbjudanden som
enbart gäller den kvällen. Jag fixar kaffe och te och värdinnan har med sig ev fikabröd.


Ett populärt sätt att träffas och umgås på och samtidigt shoppa litegrann.






En helbild på "fuskspisen".
Och bredvid den står min tidningskorg.




Där samlas alla danska magasin, en del är väldigt sönderbläddrade nu.
Julmagasinet kom häromdagen tillsammans med något annat fint som jag beställt
av Melinda . Vilken härlig tidning, full med julinspiration!
Vad jag mer beställde ska ni få se en annan dag.
Tidningskorgen finns att köpa här

Tack för att du tittar in här! Ha det så gott, vi ses snart igen!
Kramar från
Carina





3 kommentarer:

Prima Gård sa...

Vilken toppenidé med kundkvällar! Kan tänka mig att det är uppskattat.

Ha en trevlig dag!
kram Emma

Hos Syster Olga sa...

Ja, man får leta julstämning inne istället...jag brukar slå på julmusiken oxå och på kvällarna tänder jag så mycket ljus så det knappt finns luft inne efter nån timme...jag ska ta och baka lussebullar med mandelmassa, och pepparkakor av egen deg tänkte jag..imorn kanske,tänkte göra't ikväll men så kom jag på att vi skulle till dig och shoppa, synd att det var dubbelbokat...men ica klanen och jag kommer under öppettiden istället,det hade varit mysigt att ha butiken för sig själv och fika och prata lite med dig oxå,men det får bli en annan gång da.
Ses ikväll !

Solsjö - Under en vind sa...

Så vackert och stämningsfullt!

Vill passa på att önska dig en RIKTIGT GOD JUL! Skriver inte ofta hos någon längre, men kikar in då och då och trivs!

Kram kram!