onsdag 5 maj 2010

Lägenhetstips och textilier




En ny serie i textil har kommit hem, vita skira knytbandslängder med
broderade rosor. Här hänger de i ett av fönstrena i butiken.
Det blev så somrigt och fint!




I serien ingår flera olika dukar, små och lite större och även en löpare.



Fina krukor i ett fönster blir som ett smycke.
Idag har jag vaknat till ännu en strålande och solig dag, det har varit frost i natt,
men det känns redan att solen börjar värma.
Jag sitter här på den inglasade altanen, invirad i en pläd och med kaffemuggen
bredvid mig. Kan man börja dagen bättre?




Ljuvliga kuddar i vitaste vitt har också kommit hem. Och kuddar kan man
väl aldrig ha för många av?

Min vardag handlar väldigt mycket om butiken just nu och här hemma händer det inte så mycket förutom det vanliga med tvätt och städning. Vi har många projekt på gång men inget som brådskar.

Jonas, äldsta sonen har köpt sig en ny lägenhet och nästa vecka får han nycklarna och ska börja renovera igen. Jag får säkert hjälpa till med målarpenseln vid tillfälle!

Nu ligger hans andra lägenhet ute till försäljning, helrenoverad och fräsch!

Vill du se hans lägenhet som han säljer så klicka här

En riktig pärla tycker hans mor!

Ha det så gott och tack för att ni tittar in här!

Jag blir så glad över alla små hälsningar, de värmer ända in i hjärteroten!

Kramar från

Carina



2 kommentarer:

Lilla hjärtat sa...

Det låter härligt och harmoniskt att som du starta dagen på det viset!
Så fina och somriga dukar! Gardinerna ser jättefina ut!

Selma börjar komma tillbaka till sitt vanliga jag nu, skönt!
Ha det gott
Kram A-K

MiaMaria sa...

Hejsan!

Ska tänka lite på tallrikshyllan...mått skulle vara kul att veta oxå....du kanske lägger ut den i din webbutik...

Ha nu det så gott!
MiaMaria