måndag 24 maj 2010

Sommar




Syrenerna har börjat blomma och igår kväll när jag var ute och gick så doftade det så
gott överallt.


Jag plockade ett par buketter med syrener och ställde på verandan,
och nu på morgonen när jag öppnade dörren möttes jag av en ljuvlig doft!




Nu är sommaren här och helgen har varit helt underbar!
Lördagen bjöd på riktig högsommarvärme och även om söndagen började
blåsigt och regnigt så fick kvällen ett fint avslut.




Häggen är översållad med vita blommor och sjunger på sista versen nu.




Kastanjen har börjat blomma och det är ett av mina favorit-träd när det blommar!




Rosa blommor i äppelträdet.





Och vita blommor i päronträdet.
Idag är det måndag igen, ny vecka full av nya möjligheter!
Jag ska börja dagen med att greppa målarpenseln, jag har flera små saker
som väntar på att bli vita och idag när solen skiner kan det vara skönt att
stå utomhus och måla.
Ha en bra start på veckan och ta vara på dagen!
Kramar från
Carina




7 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Visst är det härligt med allt som blommar nu, synd bara att det blommar över så fort..

Njut av allt det vackra..

Kram Mia

Patricia sa...

Visst var det härligt väder i helgen...uuunderbart!

Härligt med syrener, våra har inte slagit ut än så jag får vänta lite på att få plocka in...längtar efter den underbara doften!

Må så gott o ha en skön vecka!
Kram Patricia

Vita små hjärtan sa...

Hej Carina!
Ja visst har vi haft en härlig Pingsthelg! Underbart ute nu! Å idag skiner solen och jag är ledig!
Fina bilder du bjuder på!
Kram Agnetha

Sara sa...

Åh vad det är härligt med syrener.
Kram

Sallys hus sa...

Hallå Carina!

hoppas allt är bra med dig.
det var så synd att vi fick ställa in i fredags......kanske hade den där fina fågelburen stått hemma hos mig nu i så fall...;)

Smskigt fika fick du i alla fall ser jag.....våffelbägare...det lät ju urläckert!
Kram kram så ses o hörs vi!
katarina

Vero sa...

Här har inte häggen kommit igång riktigt ännu, jag längtar. Men jag tror du bor mer söderöver än jag.

Härliga bilder - som vanligt!

Min Skattkammare sa...

....och själv är du också som en blomma om våren! ;o)
Jag såg den fina bilden på dig på Slottsbodens hemsida!
Här plaskar det idag, tråkigt!
Må så gott!
Kram Kicki