onsdag 19 maj 2010

Verandan




Nu fixar och donar jag mer och mer ute på verandan, fyller på med blommor
och annat smått o gott.




Höga och fina, vita urnor från Dommo by Gawor har kommit hem till butiken
Fågelbadet har jag haft i många år men vi har lyckats hitta ett liknande som finns hos
oss i Slottsboden.
Fågelburen är min stora favorit och vi har ett par exemplar kvar i butiken som
vi säljer ut med 50% rabatt.

Soffan som stod i butiken förut har flyttat hem till vår altan ett tag, den fick inte plats när vi ändrade om men jag har den så gärna här hemma!

Sittplatser behövs ju alltid! Och den är även skön att vila en stund i...



Här sitter jag gärna en stund med en kopp kaffe. Så skönt, ute men ändå inne.
Zinkasken som ligger på bordet har vi också nyss fått hem, den är användbar till
lite av varje.



Jag har fyllt min med värmeljus, det är skönt att ha dem nära till hands.





Asken finns med 3 olika motiv, alla lika söta! Gissa om jag hade beslutsångest
innan jag blundade och tog en.
( zinkasken kostar 99:- )





Carpe Diem, ja det behöver vi verkligen göra nu när dagarna rusar på
allt för fort.
Den här underbara trälådan köpte jag av en duktig tjej, Stina, förra sommaren
och nu har jag fyllt den med rosa pellisar.
Nu är kaffet färdigt och Linnéa och jag ska sätta oss en stund här ute
och bara ha det bra innan det är dags att fortsätta med dagens bestyr.
Och gissa vad jag ska göra sen? Jag ska packa upp mera paket och fylla på med
nytt i butiken. Julafton idag igen!
Ha det så gott och tack för alla gulliga hälsningar!
Kramar från
Carina






4 kommentarer:

Sara sa...

Åh så mycket fint :-) det skriver jag jämnt känns det som ha ha. Gillar urnorna.
Kram

MiaMaria sa...

VAckra saker att vila ögonen på....

Hoppas att kaffet smakade bra...

Må så gott!
MiaMaria

Anonym sa...

Carina, du visar alltid så mycket fint! Mycket man vill ha, fågelburen, fågelbadet för att inte nämna de jättefina urnorna... Hoppas jag hinner komma till Slottsboden snart! Ha det nu så bra!

Kram
Birgitta

Hanna sa...

så fint du har det.
kram
hanna