måndag 23 augusti 2010



Rosor på allt









Inte riktigt på allt , men nästan.







I hallen hemma hos oss blommar det för fullt. Som ni säkert vet vid det här laget

är jag väldigt svag för rosor.


Med textilier är det så lätt att förändra och i sommar har hallen fått blomma

och den får fortsätta så här ett tag till för jag trivs så bra med det.






Soffan fick en ny dyna klädd med ett härligt rostyg och Elina hjälpte mig med att sy

nya kuddfodral. Klicka här så kommer du till hennes hemsida. Och ni som bor här i närheten, passa på att göra ett besök hos henne! Hon bakar sååå mycket gott!






Ett litet smalt skåp fyllt med mängder av ljus och värmeljus står i hallen.






En rosig tavla och en rosig burk...







Mina nya fina galgar som Susanna ( dottern ) har gjort till mig.

Hon har fler på gång just nu, många beställningar har trillat in och hon tar gärna

emot fler.








Och på tal om rosigt... så här såg Linnéas frukostbricka ( utan frukost ) ut igår när
vi grattade henne på morgonen. Ser ni den söta tavlan med Linnéablommor?
Den har Kicki, Min Skattkammare målat.






Här skiner solen idag och nu blir det förmiddagsfika i solen innan det är dags
att åka ner och öppna butiken. I en roskopp förstås!



Vi väntar mycket varor denna vecka, bland annat en jättepall från Miljögården
med saker vi beställde på mässan. Spännande, spännande.


Ha det så gott allihopa och ta vara på dagen!


Kramar från Carina












5 kommentarer:

Lilla hjärtat sa...

Visst är det härligt med rosor. Så mycket fina bilder du visar!! Voffsingen är också fin. Det har varit rätt skönt att ha en kortare päls på Selma under sommaren.Nu börjar den bli lång igen och tyvärr lite tovig.
Ha en bra vecka
Kram A-K

Levindas Värld sa...

Det är vackert med rosor tycker jag med :)

Du har väldigt mkt fint!

Ha det gott!

Photo by Maria sa...

Det är så snyggt med rosenmönster.. Jättefint i er hall..

Kram Mia

Anonym sa...

Underbart med rosor, vilken välkomnande hall ni har.
Så du väntar redan hem en pall från miljögården, avis blir jag för jag ska få vänta 2-8 veckor på mina varor.
Så du var på mässan, vilken dag?
Jag var och trängdes och svettades på Torsdagen.

Ha en fin dag
Kram Pernilla

Vita små hjärtan sa...

Å vad fint du har det!!! Å rosor är ju så vackert! Gullig soffa!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha