fredag 5 november 2010

Fredagsmys




...och helgmys blir det nu!
Jag har 2 lediga dagar framför mig att fylla på bästa sätt, och det känns inte
så svårt. Det finns ju alltid en massa saker som bara väntar på att bli gjorda, ni vet
tvätt- och strykhögar osv...
Men solen skiner och jag ska blunda för alla " måsten", de finns nog kvar en annan dag?
Istället ska jag hitta på något annat kul, vi får se vad det blir.
Den senaste tiden har jag haft julafton, nu är butiken knökfull med mängder av
vackra saker!
Den lilla pokalen med hjärtan på tråd är en av nyheterna.




Här har en hyacint hamnat i pokalen. Och den söta ängeln som sitter med ett
skålformat blad har kommit hem i vitaste vitt ( tidigare fanns den i brunt ).



Den här lyktan visade jag i förra inlägget, men den bilden blev så mörk och nu har jag
lyckats ta ett kort i dagsljus.
En liten ängel har flyttat in i den...




Små söta stjärnor att hänga i gran- eller tallriset.
Nu längtar jag efter att få börja pynta hemma, men jag ska vänta ett par veckor till.



Godsaker i mängder finns också i butiken nu.
Igår kom en stooor kartong fylld med Åre-strutar i olika smaker och godaste
pepparkakorna hem ( nya för i år ).






Några strutar följde med hem...





Till fredagsfikat får det bli pepparkakor doppade i choklad och saffranstryffel.


Ikväll är det Linnéa som står för matlagningen och hon har avslöjat att hon
ska bjuda på thaimat, det låter riktigt gott så det ser jag fram emot!



Varsågoda, slå er ner en stund och njut av lite fika.
Ha nu en riktigt skön helg och ta hand om er!
Kramar från Carina







6 kommentarer:

annika sa...

Tack jag tar gärna en chokladpepparkaka till!
Så mycket fint du har fått hem...förstår att det känts som julafton. Den pokalen med Hjärtan på tråd kändes som om jag skulle behöva. Jag är också ledig och ska strunta i strykningen...den kan man göra en kväll...nej jag ska risa på gravarna och handla lite.

Ha en skön helg
Kram
annika

Sara sa...

Åres choklad är så god :-) Mycket fint du visar.
Kram

Photo by Maria sa...

mmmm så gott.. Där hade jag ju gärna satt mig en stund för en så god fika..

Lyktan är supersöt..

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kommer jag försent till fikat?;-) Vad mycket gott du bjuder på...känner att jag börjar bli sugen på allt gott som hör advent och julen till.

Vad fin pokalen är, den passar både till Hjärtan-på-tråd och Hyacinter. Jag tycker att det blev så sött med den lilla ängeln i lyktan, det är precis som hon sitteer och vaktar ljuset.

Ha det gott och må väl!
Kram,
Regina

Uttan sa...

Hej!!

Så bar att V,et kommer det är ju slut på hösten nu.
Här blåser det så det kanakar i fönstren och vi ska ju få oväder.Brr..
Så mycket fint Du har fått hem i butiken.

De där choklad pepparkakorna ser mumisgt goda ut.
Jag tar en kopp kaffe ;)
Tack Söta Du!

Kramar!

Jen sa...

Saffranstryffel lät så gott!
Njut av torsdagen Kram Jen