onsdag 22 juni 2011

Frukoststund




En härlig start på dagen får jag ute på glasverandan med kaffe och smörgås.


Alldeles tyst och lugnt, bara fåglarnas kvitter som hörs i bakgrunden.


Idag invigde jag en nyhemkommen mugg och bricka, perfekt frukostmugg

som passar både till kaffe och te och en liten bricka som är lagom att bära med sig.







Underbart rosmönster på muggen.

( 119:- )






Matchande bricka för endast 89:-





Några nya sorter på te packades upp igår. Vad sägs om "Rosendröm" ( rosor och
vanilj ) eller "Hjärtans fröjd" ( tropiska frukter m.m och små strösselhjärtan ).





Eller varför inte "Grodprinsens te" ? ( Bergamott och citron ).


Själv håller jag mig till kaffe. Jag har inte lärt mig att dricka te trots att jag har

försökt åtskilliga gånger.







Nu är det dags för mig att greppa målarpenseln och måla några varv.

Fönster och lister står på tur. Jag tycker om att måla, då kopplar jag av!



Tack för att Du tittar in här. Vi ses snart igen!


Kramar från Carina















3 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh så ljuvliga saker du har fått in i din butik !!
Ha nu en toppendag
Kraaam Anette

Photo by Maria sa...

Vad härligt det lät med frukost på glasverandan.. Härligare morgnar än sådana får man ju leta efter..

Fina saker och gott te du har fått in, jag är tvärtemot dig, kaffe har jag aldrig lärt mig att dricka :)

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag saknar veranda, men jag har många rosenmuggar. Den du visar är helt underbar, den skulle passa i min samling=) Det är härligt att gå upp tidigt på morgonen så att man verkligen har tid att njuta av frukosten.

Önskar dig en riktigt fin midsommarafton och helg!
Kram,
Regina