måndag 20 juni 2011

Gå över ån efter vatten...




I fredags var Linnéa och jag en tur till Arboga, en mysig liten ort i närheten med

många små fina butiker. Jag är på jakt efter ett litet gammalt fönster som ska byggas

in på övervåningen nu när vi håller på att renovera. Vi hittade många fönster men tyvärr

var glasen sönder i alla... Väl hemma igen så tyckte käre mannen att vi kunde gå på

skattjakt i vårt eget förråd. Och mycket riktigt, där fanns ett fint litet fönster med glasen

hela!



Men vår lilla tripp var inte förgäves, vi hade en mysig dag tillsammans och gjorde

flera andra små "fynd".








En stor, fin bonbonjär ( visst heter de så? ) fick följa med mig hem.








Söta ( i dubbel bemärkelkse! ) karameller hittade vi. Jag är svag för fina förpackningar

och dessa små godbitar är inlindade i ett vackert papper med små rosor på.







Ljuvliga blommor hittade jag också, bland annat den här fina hortensian.

Ja, det var en titt på litegrann av det vi hittade på vår lilla tripp.



Nu är det redan midsommarveckan och vi har öppet hela midsommarhelgen


precis som vanligt! ( 12 - 16 )


Midsommarfirande anordnar Lions på Koängen ( mittemot butiken ) med


dans runt midsommarstången, lotterier och annat kul


Midsommarafton 13 - 16



Ha det gott, njut av dagen och ta hand om varann!


Kramar från Carina










1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Ska försöka hinna till dig i veckan! Men måste ringa till dig först... :D

Kram