onsdag 15 juni 2011

Sommardessert





Många mysiga stunder på glasverandan blir det nu. Här är det så skönt att slå sig

ner en stund, dricka lite kaffe och bara må bra. Tiden rusar på så snabbt och jag är

full av energi den här tiden på året, men jag unnar mig många stunder här ute.


Underbara pioner gör mig glad!






Söta koppen med fat ( 69:- ) finns hos oss i butiken och nu har vi fått påfyllning av hela serien. Muggar, assietter, tallrikar m.m.







Enkel och supergod sommardessert fixar du i ett nafs!


Smulade digestivekex varvas med vaniljkesella och hallon eller jordgubbar i ett par

lager direkt i glaset eller skålen. Lite vit blockchoklad är god att hyvla som dekoration.

( Igår testade jag även att blanda ner lite Nutella, mums! ) .





In i kylen en stund och ta fram när det är dags att njuta.



Somrigt och gott!








Ha det så gott nu och njut av sommaren.


Kramar från Carina















1 kommentar:

Roses & Angels sa...

SÅ vackra bilder Carina. Pioner är så härliga, synd att man inte har en buske hemma hihi. Koppen är vacker. Ha det gott kram