måndag 16 april 2012

Blommande vårhelg och efterlysning



Hej på er alla, hoppas ni också har haft en härlig helg!


Här har mycket kretsat kring vårblommor och det är väl underbart? Både i butiken

och hemma. I butiken har det blivit många vårplanteringar, både små och stora som

fått följa med glada besökare hem.






Bjuder er även på en dålig bild på en vitsippa... I lördags em fick jag se vita mattor

av dem som vände sig mot solen, men då fanns inte kameran i närheten tyvärr.

Igår morse tog jag med den på långpromenaden men det var alldeles för tidigt och de

små vita hade inte vaknat riktigt än.




Härliga pelargoner i en glad färg! Zinkkrukan på bilden är min stora favorit!

( finns i butiken o kostar 240:- o den rymmer 2 krukor med pelargoner eller rosor tex )






Mängder med vita minipenséer har planterats ut i lådor både vid butiken

och hemma.




På köksbordet står denna söta vårplantering och sprider glädje! Vi fick den av
goa vänner förra helgen och nu hoppas jag på er hjälp. Den vackra gulvita blomman
längst bak som har slagit ut under veckan, vet någon av er vad det är för något?

Det "känns" som om det kan vara en uteväxt och jag tänkte prova att peta ner

den i jorden när den blommat färdigt.


Nu är det måndag igen och en ny vecka fylld med mycket skoj väntar!


Kika in här för att läsa fler bloggar om vårens framfart i landet.


Ha det gott alla!


Kramar från Carina










2 kommentarer:

Vitspets sa...

Så mycket fint i din butik ...
Kram Karina

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad mycket fint du har i din butik.Ha en fin tisdag .Kram Rita ♥