onsdag 19 september 2012

Dalafynd


Jag har ju lovat att visa mina små "fynd" som jag gjorde när vi var på vår lilla
Dala-tripp och det här djupa rosfatet är ett av dem.
En ynka guldpeng fick jag betala för skönheten och för mig som älskar rosor fanns det
ingen tvekan!



Ännu en guldpeng blev det för denna hörnhylla som jag tror kan bli riktigt fin med lite färg.


Det här vägghängda hörnskåpet slank med av bara farten för en tjuga och med lite kärlek och omsorg samt färg kan jag förhoppningsvis få till något av det. 


De här godingarna är jag nog allra gladast över! De stod undanstoppade i ett hörn och
jag jublade inombords när jag plockade fram dem och såg att de var i så fint skick.
Tanken är förstås att de ska få ny färg och klädsel så småningom.
Jag har redan bilden klar i huvudet så jag hoppas de blir som jag har tänkt.



 Och ännu en vit terrin till samlingen. Rund och go och för bara en tjuga blev den min!

Nu står det några projekt och väntar på mig och det känns gott för det är ingenting som
brådskar utan de tar jag itu med när lusten faller på.

Just nu ägnar jag mesta tiden till butiken , jag plockar och ändrar om, står på
huvudet i kartonger och packar upp allt nytt som kommer. Och det är mycket fint kan jag lova!
Troligtvis kommer det ännu en stor leverans idag som är väldigt efterlängtad.

Kundkvällarna hos oss är igång och  har blivit väldigt omtyckta,  bor du i närheten och är sugen på
att vara "värdinna" på en sådan så vänta inte för länge med att boka.
Hör av dig till mig så får du veta mer: info@slottsboden.com

Ha en alldeles underbar höstdag!

Kramar från Carina









3 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Ser här på sidan dina sommar öppettider, men hur har du öppet nu? Tänkte ta en sväng förbi dig... :)

Kram

Vit Hortensia sa...

Åh så mycket fina fyndade saker!
Så kul när man inte behöver vela över om man ska köpa eller inte, sådana ställen gillar jag!

Ha en härlig onsdag!
Kram
Birgitta

Photo by Maria sa...

Så härliga fynd du gjorde i Dalarna..

Låter som julafton att packa upp nytt.. =)

Ha en fin dag..

Kram Mia