onsdag 12 september 2012

Lättskötta blommor


Blommor är en av mina stora laster och den lasten vill jag inte för allt i världen bli av med!

Sommartid fyller jag varendaste kruka utomhus med blommande växter,men när hösten
knackar på dörren och jag börjar vistas inomhus mer och mer så är jag lite "bekväm".
I köket vill jag gärna ha levande växter, där är jag ofta och de har jag koll på men i övriga
rum så blandar jag gärna upp det med konstgjorda blommor lite här och var.

Hur gör ni?

Vi har fått hem många vackra konstväxter i butiken och den här kransen gillar jag!
Enkel krans med murgröna virad omkring sig och ett band och en prisma á 120:-
( Vill man byta band så är ju det enkelt fixat! )


Plättar i luften på båge á 198:-

I bakgrunden syns insynsskyddet igen som jag brukar få många förfrågningar om när jag
visar det på bild. 2-delad insynsskydd ( handgjort) kostar 250:-


Närbild på "plättarna i luften".

Jag fyller gärna upp krukorna med någonting så man inte ser den trista innerkrukan.
Här hade jag bara mossa till hands, men sisal eller sånt där grått trassel är också fint
( spansk mossa eller tillansia heter det nog men jag vet inte hur det stavas...)



Stor och "frodig" murgröna på  båge  (299:- ). Behöver bara duschas ibland ( för att få bort damm ) och får aldrig spinn!


Murgröna på hjärtformad båge , också 299:- st


Murgrönan igen  och vita krukrosor skymtar i bakgrunden.
I de vackra urnorna ( endast 95:- st! )  finns vita cyklamen ´a 75:- st

..................


Idag är det dags att öppna butiken igen, vi har öppet 14 - 18 och  du
är hjärtligt välkommen att besöka oss!

En stor pall med mängder av fina lyktor i olika storlekar från ( en för oss ) ny leverantör
har kommit och väntar på att få packas upp.
Så kul att vi har fått tag på stora härliga lyktor till bra pris!

Igår hade jag finbesök i butiken av goa Maria från VÅGA och nu har vi beställt hem
sååå himla mycket snygga halsband, armband o ringar och jag hoppas de kommer snabbt
för jag kan knappt vänta på allt fint som är på väg...



Avslutar med en bild på en söt liten "hjärtan på tråd" ( 85:- )

Ha nu en härlig onsdag och hoppas solen skiner på er!!!

Kramar från Carina


4 kommentarer:

Vitspets sa...

Åhh så mycket fint ....
Jag blir visst också lite bekväm på hösten
Ha en fin kväll
Kram Karina

Patricia sa...

Det var många fina växter du fått hem. Jag har någon enstaka "låtsas-blomma" här hemma men föredrar riktiga, men har tyvärr inte så gröna fingrar längre så de brykar inte bli så långlivade .. ha ha .. så nog är det praktiskt med konstväxterna allt .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Vit Hortensia sa...

Jag är helt klart "beroende" av gröna och blommande växter. Älskar plättar i luften och hjärtan på tråd. Den första helt hopplös att få att överleva men den andra blir bara längre och längre :-)
Har också några konstväxter på platser där inget levande trivs och ser de bara "riktiga" ut så tycker jag lika mycket om dem!

Ha en skön torsdag!
Kramar
Birgitta

Unknown sa...

best replica designer bags g15 x0l59m5h29 cheap designer bags replica x33 w4o57l8h04 bags replica ysl f15 o4l82i1s60