måndag 29 april 2013

En doft av vår...


... och det som göms i snö...



Det här kan man väl kalla vardagslycka?

Att få traska ut och plocka ihop en liten vårbukett av det som blommar just nu. 
Finns det något vackrare?

"Vasen" är den lilla varianten som egentligen kallas ljuslykta ( 45:- ) men den passar 
perfekt till en liten bukett!
( finns förstås hos oss i butiken )



Helgen har bjudit på ett soligt och fint vårväder och i butiken har jag träffat
många glada besökare. Jag hade köpt hem mängder med blommor till butiken, det var nästan 
så att jag kände mig lite orolig, hihi,  över den stora mängden.

Men det uppskattades av  våra kunder och en timme innan stängning i söndags 
så var  alla blommor sålda.  Idag åker jag iväg och hämtar hem mera!

Många kunder uppskattade som sagt de färdigplanterade lådorna och det har 
kommit in flera beställningar på nya lådor, jättekul!!!



I höstas fick jag en så söt kakstämpel av Sanna ( dottern ) och den har legat bortglömd
i en låda men häromveckan hittade jag på den och blev sugen på att prova.

( det som göms i snö... )



Haha, ja det var verkligen inte lätt!  Innan jag började baka såg jag framför mig vilka 
söta kakor det skulle bli men så blev det inte!

Jag vet inte riktigt vad jag gjorde för fel, jag gjorde en vanlig mördeg som fick vila i kylen,
jag gjorde en rulle av den och skar upp skivor...
På förpackningen står det att det är enklast att stämpla kakorna när de precis 
kommit ur ugnen....  men det blev bara kladd för mig. Testade att mjöla stämpeln men 
det fastnade ändå...


En endaste kaka blev det av hela degen och den är inte vacker men man ser i 
alla fall texten :)

Skam den som ger sig, jag kommer att testa fler gånger!

( Stämpeln är från Lagerhaus och kostar 49:- )


Och så är det måndag idag men jag har ändå helgkänsla i kroppen, 
och det är nog för att det är Valborg imorgon och då är det väl typ "fredag" ?

I butiken har vi öppet röda dagar så ni får gärna besöka oss 1 maj.
Och som sagt där fyller jag på med nya fräscha blommor och vi väntar även 
in flera leveranser med varor som bör komma denna vecka. 

Tack alla ni som kikar in här!!!

Vi ses snart igen.

Kramar från Carina


Inga kommentarer: