onsdag 24 april 2013

Uteliv och blomsterglädje



Härliga vårdagar varvas med sol, vind och lite regn men idag strålar solen och 
det blir nog en toppendag!

Nu börjar utelivet mer och mer och jag hittade så fina trädgårdsskor inne 
på Rusta, blommiga och rara för endast 79:-, ett par nya trädgårdshandskar från 
Garden girl fick det också bli och de köpte jag på Blomsterlandet för 49:- så nu känner 
jag mig redo för trädgården, hihi.


Igår planterade jag penseer i lådorna vi har på framsidan av huset, här syns 
ena köksfönstret.  De fina trälådorna finns hos oss i butiken, det är en farbror som snickrar
och målar dem åt oss. Han har nyss varit hos oss och fyllt på lagret så just nu finns de 
hemma i alla storlekar. På bilden syns de med 70 cm plastlåda, men de finns även med 50 cm
låda och 90 cm låda.

 
Varför går det inte att vända bilden rätt...???

Efter lunch igår for jag iväg till blomsterleverantören för att handla hem blommor 
till butiken och det är en lisa för själen att vandra runt i de stora växthusen och njuta av all 
blomsterprakt och härliga färger. 



Hela bilen fylldes med härliga blomster och här syns några av dem.


 Kolla så läckert, svart petunia!  


Sååå snyggt i en vit kruka eller i en vit låda!


Jag var först lite tveksam till dessa, började med att plocka i några stycken i lådan,
men det slutade med att det blev en hel del. Några stycken tingades redan igår kväll men 
resten tar jag med till butiken idag :)


Årets pelargon - Red velvet

Ja, den kunde jag inte heller motstå. Mörkgrönt bladverk och sammetsröda blommor,
helt underbar!!!


Vi har fått önskemål i butiken om att ha färdigplanterade lådor och det är klart vi kan
ordna det!  Blommor, U-jord och lådor är inhandlade och strax ska jag ge mig ut och 
plantera :)   Vi tar inget extra för själva planteringen utan enbart för materialet vi 
använder.

Nu har vi en härlig tid framför oss, eller hur?

Tack till alla er som tittar in här och tack för alla rara hälsningar!!!

Ett litet tillägg till förra inlägget :  Koftorna jag visar har jag köpt på DM Mode i Västerås, 
de finns endast i deras citybutik. Märket heter Elitzia. 
Det märket har för övrigt mycket annat fint! Jag har även köpt fina linnekläder därifrån,
kanske visar dem en annan dag?

Ha nu en alldeles underbar vårdag!!!

Jag ska gå ut och plantera och sen är det dags att öppna butiken för dagen.
( öppet 12 - 16 )

Kramar från Carina


1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Visst är det en helt underbar tid vi är inne i...och med dina fina blomsterbilder så vill man ju bara börja fylla utekrukor och lådor med blomsterfägring!!
Ha en härlig onsdag i butiken!
Solskenskramar
Birgitta