tisdag 2 april 2013

Härlig helg


Hoppas ni alla har haft en skön påskhelg!

Här har vi haft en alldeles fantastisk helg ( och intensivt rolig )! Det här året sammanföll
vår säsongsöppning med årets konst och kulturrunda och det har varit så skoj med full 
fart från början. 
Konst och kulturrundan som anordnades för andra året blev åter igen en succé!
Närmare 90 olika utställare fanns att besöka och vi var med som inspirerande butik.



Jag hade fyllt på med MASSOR av blommor till öppningen och gjorde små och stora 
arrangemang som blev väldigt omtyckta och försvann i ett rasande tempo.
Trots att det var påsk så blev det inte så mycket gult  (förutom alla påskliljor förstås:)

Istället blev det mycket vitt, rosa och grönt i vackra nyhemkomna krukor, skålar, koppar mm.


Dagens bilder är allihopa från butiken. Här syns en nygjord liten hörna med många
hästar samlade tillsammans med annat fint. Strömsholm ÄR hästar och det efterfrågas
hela tiden  saker med hästar på.


Vårfräsch hörna med mycket pasteller, framförallt turkost.


Härliga tavlor på väggen!


Blått och vitt - också en oslagbar kombo!
Soppterrinen är min favorit!


Våra storsäljare,  ugnsformar i olika storlekar och former till superbra priser.


Jag fick fatt i härligt rosa pelargoner och en la jag beslag på till mig själv! 
Lyser upp så härligt på köksbordet och sprider glädje!

Största delen av helgen har tillbringats i butiken tillsammans med alla glada och
trevliga kunder, men kvällarna har tillbringats tillsammans med nära och kära.
Vi hade det så lyxigt och var bortbjudna 2 av kvällarna, sååå skönt att få slå sig ner
vid dukat bord efter en lång dag!  Det fick jag i och för sig göra varje kväll, käre mannen 
har stått för markservicen hemma och det har blivit flera mysiga grillkvällar i uterummet.


 
Med massor av ljus tända och lite extra värme funkade det bra att sitta "ute"!


Kolla in de ursöta små glaslyktorna!  De har varit väldigt omtyckta i helgen 
och följt med hem i många påsar ( 35:- st kostar de ).

När jag handlade vin så föll jag förstås för denna etikett! Så fin med fjäril på ;)
Och smakade gott gjorde det också! Dock blev jag lite snopen över att det var en petflaska 
men det är helt ok!

Oj, det blev en salig blandning med bilder idag. Hoppas jag inte tröttar ut er!

Idag blir en lugn dag, jag ska försöka vila mig... har åkt på en dunderförkylning som 
behöver kureras. Blir nog en dag med mycket bloggtid och lite beställningsjobb ute i solen :)

Ha det gott så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hej hej.

Hoppas allt är bra med dig. Så mysiga bilder, skulle så gärna vilja titta i din butik.

Jag ser att jag ligger i din blogglista, och undrar om du vill ändra min bloggadress där, så min nya blogg kommer upp där istället? www.camillaslantliv.com

Om du vill, såklart:)

Ha en jätte fin kväll. Kram från Camilla ♡

Photo by Maria sa...

Så mycket fina saker du har i butiken..
Vårigt och fint..

Kram Mia

Vit Hortensia sa...

Låter som ett bra dag för förkylningskurerande! Hoppas att du snart är bättre!

Kryapådigkram
Birgitta