fredag 28 juni 2013


Härliga fredag -  och den här mysiga helgkänslan infinner sig (och det gör den trots 
att jag jobbar). Idag skiner solen igen och det känns alltid lite extra skönt att få vakna till sol:)


Idag blir det bilder från uterummet, det blommar så fint därute och tänk vad 
blommor sprider glädje!  ( Madonnan har visst fått dubbla blomsterkransar nu...)



Underbara ljuvliga hortensior och ett extra plus för den långa blomningstiden och 
allra helst för att de inte skräpar.


Vita mårbackor.


Min alltialloskål, jag använder den till det mesta! Och jag tycker den är sååå fin.
Ibland fyller jag den med jordgubbar eller blåbär till glassen, ibland karameller och nu 
blev det lite vatten i botten och några avknipsade blommor.
Skålen finns hos oss i butiken och kostar 135:-



Den här brickan är också en favvo och finns i butiken á 125:-
Här samlar jag lite av varje och den byter utseende titt som tätt ;)


Dubbel petunia i en terrin och de här blommorna är så fantastiskt vackra,
de ser ut som en gräddbakelse!  
Jag tror att det bara finns en enda kvar i butiken just nu men förhoppningsvis får jag
tag på fler nu på förmiddagen.


De fina insynsskydden ( i bakgrunden ) som vi får tillverkade till oss är tillfälligt slut och kommer 
hem inom kort.  Vår "snickare"  har varit på semester och nu är beställningslistan till 
honom lång.  Men hör gärna av dig om du är intresserad så ställer vi undan.

( de söta ljuslyktorna på bild köpte jag ett helt gäng av, hittade dem på Plantagen för 10:- st )


Men i uterummet finns även några fuskisar, här står en fuskhortensia i en terrin.
Jag blandar gärna riktiga med fuskisar,  på vissa ställen är det enklare med en 
fuskis och då får det vara så :)


Fågelburen har jag haft i många år och den har nog flyttat runt i hela huset, men 
just nu får den stå här ute. Jag har stängt in en fuskis i buren och släppt ut fåglarna, hihi. 


Min vita hortensia  blir mer och mer limefärgad och det är bara vackert.

Tänk, nu är det bara några dagar kvar på denna månad... himmel, vad fort det går!

Har du redan börjat din semester?

Den här veckan har vi märkt att många semesterfirare är i farten, det är så 
kul med alla er som besöker oss!  Och kul att höra när ni berättar att ni gjort en 
avstickare för att hälsa på hos oss i butiken. Det värmer i hjärtat!!!

Nu väntar en liten hund på en prommis och sen är det förberedlser innan öppning. 
Igår fick vi hem karameller i stora lass från 2 olika leverantörer.
30 kg "slottsblandning"  bland annat och massor med annat gott. Men OBS vi har 
inte något GODIS hos oss, endast karameller ;)

Jag la ut en snabb bild på facebook  igår om de gammeldags sockrade klubborna och de
har varit efterlängtade, flera kunder kom till oss direkt för att handla dem. Kul när 
det går så lätt att nå ut till er!

Ha nu en alldeles underbar sommarhelg!!!

Oj, nu höll jag på att glömma något viktigt!

Imorgon, lördag 29 juni  kl 10 - 15  är det dags för LOPPIS igen i Borgåsund.
( Apotekarbacken 3 )
Även försäljning av hantverk och vita inredningsdetaljer.
Många säljare och gofika finns att köpa.

Välkomna!!!
.........................

I butiken har vi öppet ALLA dagar 12 - 16, from måndag och juli månad ALLA 
dagar 12 - 17


Kramar från Carina

1 kommentar:

Sallys hus sa...

Hallå vännen!
Meeen ååå vilka hortensior!!
Jag äääälskar rosa och i år går mitt uterum återigen i rosa...fast det är bara blommorna som står för det pastelliga..;)
jag o Mattias pratade just om i dag att vi måste bli bättre på att göra lite utflykter..kasnke vi ska planera in en tur med picnic i din slottspark..;)
Kraaaaaaam Katarina