onsdag 26 juni 2013

Kökshylla i sommarskrud


Inne händer det inte så mycket just nu... inga större förändringar eftersom  all ledig tid 
spenderas utomhus eller i uterummet;)
Men häromkvällen när jag trodde det skulle bli en fin trädgårdsrensarkväll så överraskade 
regnet mig ( och det ordentligt! ) och istället blev det lite fix i köket.

Min kökshylla som bästa E har fixat i ordning och målat kläddes i sommarskrud:)


Rosorna som överlevt 2 veckor i vas i uterummet hamnade som dekoration högst upp.

Min blommiga kanna och min rosiga sockerskål som aldrig används men som inhandlats 
och sparats för sin skönhets skull fick komma fram ur skåpet.


Men vissa saker får stå kvar i ur och skur, de gamla flaskorna passar bra där de står 
och kändes lite somriga med rosor runtomkring. Plåtasken för tändstickor är också
en kär favorit som jag inte flyttade på.


Likaså de fina hästarna som bästa E har målat, de har sin hedersplats här i hyllan!


Mandelkvarnen sitter också kvar på sin givna plats :)

Rosporslin finns det gott om i mina gömmor och nu fick några av dem komma fram.


Äggkopparna är ursöta och finns hos oss i butiken á 49:- st


Loppade en så vacker rosskål förra sommaren för en guldpeng och nu fyllde jag den med 
vatten och några avklippta rosor.


Tänk att sitta ute i trädgården en sommardag och smutta på kaffe i de här söta 
kopparna... 
Men idag ser det inte ut att bli kaffe i trädgården, regnet vräker ner just nu och jag 
behöver i alla fall inte gå ut och vattna!  
En träff med en go väninna står på schemat idag och vi får se vad vi hittar på.

Butiken är öppen som vanligt 12 - 16 och ni är förstås hjärtligt välkomna!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Så härligt sommar rosigt!
Jag saknar verkligen det där pyntandet och pysslandet. Här ägnas tiden mest åt att hålla ordning i huset och där emellan är det ett fortsatt rensande av skåp och lådor. Inga mer fynd får komma innanför vår dörr så det är tur att vi har ett tomt hus på andra sidan gatan, och en butik som kan härbärgera lite, för fyndat har jag ju gjort...bland annat (som du ju vet)en inte alltför liten mangel :O

Kramis
Birgitta

Unknown sa...

Hej vilken fin hylla 😊 skulle gärna vilja ha en sån vet du var jag kan hitta en liknande ? Tack Anne